گلونی

کنسرت گروه موسیقی گیل اوخان

گروه موسیقی گیل اوخان به سرپرستی و خوانندگی کیانوش علیپور اول اردیبهشت ماه ساعت ٢١ درسالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران به اجرای برنامه مگروه گیل اوخان با اجرای١۴ قطعه برای علاقمندان برروی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کیانوش علیپور سرپرست این گروه با بیان اینکه در این اجرا از قطعاتی فولکلور و محلی از شرق، غرب و بخش‌های مرکزی گیلان استفاده شود عنوان داشت: مردم استان گیلان مردمانی هنرمند و دارای فرهنگی غنی می‌باشند. موسیقی‌های محلی و فولکلور این استان برگرفته از آیین، حماسه، سنت‌ها و آداب  زندگی مردمان گیل می‌باشد.

خواننده گروه گیل اوخان در ادامه افزود: قطعات موسیقی چاووشی که در تمامی روستاهای گیلان مورد توجه است. جزء موسیقی مذهبی این استان است و وقتی فردی برای سفر زیارتی می‌رود خوانده می‌شود. همچنین قطعه هندوانه نیز بیان‌گر زحمت‌ها، غم‌ها و شادی در کسب‌وکار را نشان می‌دهد.

علیپور که آواز را نزد فریدون‌پور رضا و هنگامه اخوان فراگرفته است، در پایان با بیان اینکه، گروه گیل اوخان ٢۵ سال سابقه فعالیت هنری دارد گفت: این گروه اجراهایی در داخل و خارج از کشور هم چون آلمان، امارات و ونزوئلا داشته است و  مورد استقبال اصحاب فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

قابل ذکر است علاقمندان برای تهیه بلیط می‌توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل