گلونی

گروه آفاق شرق برای اولین‌بار در تهران

گروه آفاق شرق به سرپرستی محمدعلی برجیان و خوانندگی یزدان نیک بخت با اجرای ١٢ قطعه، ٣١ فروردین ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برای علاقمندان برروی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی برجیان سرپرست این گروه با بیان اینکه رپرتوار این اجرا یک رپرتوارمعمولی نیست عنوان داشت: این رپرتوار تلفیقی از شعر و موسیقی کوبه‌ای و ملودی است، که داستان  و حکایت آدم را بیان می‌کند که در وادی انتخاب گرفته و به درجه‌ای می‌رسد که بتواند انتخابی آگاهانه انجام دهد.

سرپرست گروه آفاق شرق در ادامه افزود: این رپرتوار در فضای دشتی آغاز شده به فضای حماسی در دستگاه چهارگاه می‌رسد و در پایان با عشقی سوزان در دستگاه همایون تمام می‌شود، که بیانگر جاودانگی انسان است.

برجیان در پایان با بیان اینکه، بخش اول با قطعه‌ای کوبه‌ای آغاز شده و با سه نوازی تنبک پایان می‌پذیرد اظهارداشت: اعضای گروه ١١نفر هستند که کاوه معتمدیان ساز کمانچه، حسین ساجدی با ساز تار و بقیه نوازندگان این گروه باسازهای کوبه‌ای گروه را همراهی می‌کنند.

گفتنی است گروه آفاق شرق درسال ١٣٨۴ تشکیل شده و اولین اجرای آن درشهر کرد بوده است و پس ازآن درشهرهایی چون اصفهان، رشت بر روی صحنه رفته است. قابل ذکر است علاقمندان برای تهیه بلیط می‌توانند ازطریق سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل