آغاز برنامه‌های هفته صنایع دستی از اردیبهشت

برنامه‌های هفته صنایع دستی امسال در دو بخش ترویجی و بازرگانی از اردیبهشت ماه با برپایی نمایشگاه “آثار نشان ملی” فعالیت خود را آغاز می‌کند، همچنین از ۵ تا ۱۰ خردادماه نیز پایتخت میزبان نمایشگاه سالانه فروش صنایع دستی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به همزمانی هفته صنایع دستی (۲۰-۲۶ خردادماه) با ایام ماه مبارک رمضان، نمایشگاه سالانه صنایع دستی  امسال از ۵ تا ۱۰ خردادماه در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

همچنین، برنامه‌های ترویجی امسال از ابتدای اردیبهشت ماه و با افتتاح نمایشگاه آثار برتر داوری نشان ملی در محل موزه ملی فرش آغاز خواهد شد. در این نمایشگاه که از ۶ تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد، مجموعه ارزنده‌ای از آثار صنایع دستی که در سومین دوره داوری نشان ملی پذیرفته شده‌اند در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. این درحالی است که مقرر شده اعضای شورای جهانی صنایع دستی در منطقه آسیا و اقیانوسیه که برای حضور در اجلاس تبریز به ایران می‌آیند، نیز از این نمایشگاه دیدن کنند.

در این نمایشگاه تخصصی آثار صنایع دستی در رشته‌های مختلف و از استان‌های مختلف کشور در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، در این میان نیز غرفه‌ای به آثاری که موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی در سال ۹۴ شده‌اند اختصاص می‌یابد که با توجه به ماهیت ترویجی آن، در آستانه برگزاری نمایشگاه سالانه هفته صنایع دستی، می‌تواند زمینه مناسبی را برای معرفی قابلیت‌ها و توانایی‌های فرهنگی و اقتصادی هنرمندان و فعالان این حوزه فراهم آورد.

لازم به ذکر است، نمایشگاه هفته صنایع دستی امسال به مدت ۶ روز و با ساعات بازدید طولانی‌تر در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار می‌شود. اتفاقی که پیش بینی می‌شود با توجه موقعیت مناسب مصلی و دسترسی به دو ایستگاه مترو بهشتی و مصلی، شرایط مناسبی برای حضور بازدیدکنندگان و علاقمندان در این رویداد فرهنگی بزرگ ایجاد شود.

کد خبر : 16710 ساعت خبر : 8:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات