آموزش به هنرجویان سینما در دارالفنون

تعدادی از سینماگران شاخص ایرانی در کنار سینماگران خارجی در بخش «دارالفنون» به هنرجویان سینما آموزش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حدود ۱۱۰ هنرجو در نخستین دوره «دارالفنون» در شش روز برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر از آموزش‌ها و تجربه‌های سینماگران مطرح ایران و جهان استفاده می‌کنند. این هنرجویان که از دانشجویان سینما و فیلمسازان فیلم کوتاه هستند، از ایران و ۹ کشور انتخاب شده‌اند و کمتر از ۲۷ سال سن دارند. هنرجویان «دارالفنون» از افغانستان، تاجیکستان، عراق، لبنان، فلسطین، سوریه، ترکیه، پاکستان و آذربایجان به ایران می‌آیند.

در بخش «دارالفنون» اصغر فرهادی، مجید مجیدی، مجتبی راعی، فریدون جیرانی، فرشته طائرپور، محمود کلاری، مهران کاشانی، فرزاد موتمن، پوران درخشنده، علیرضا داوودنژاد، مجید اسلامی، پرویز آبنار، محمدعلی سجادی، مجید برزگر، همایون اسعدیان و… در طول شش روز به این هنرجویان آموزش می‌دهند. برنامه‌های کارگاه‌های «دارالفنون» هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می‌شود. تعدادی از این کارگاه‌ها در فضای باز پردیس چارسو برگزار خواهند شد.

مازیار میری مدیر بخش «دارالفنون» است. جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می شود.

پایان پیام

جشنوارهٔ فیلم فجر

جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۸ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در سال ۱۳۹۸ بود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
نخستین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.

اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد.

کد خبر : 16578 ساعت خبر : 1:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات