ارکستر موسیقی ملی آغاز به‌کار کرد

ارکستر موسیقی ملی از امروز فعالیت های خود را آغاز می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ارکستر موسیقی ملی به رهبری “لوریس چکناواریان” فعالیت‌های خود را از امروز آغاز می‌کند. ارکستر موسیقی ملی خود را برای اجراهای جدید در سال جاری آماده می‌کند.

ارکستر موسیقی ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال ۱۳۷۷ با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد، مدیریت دفتر امور موسیقی در آن زمان بر عهده‌ی علی مرادخانی بود. در نخستین اجرای این ارکستر از آواز محمدرضا شجریان و ساخته‌های علی تجویدی بهره برد.

بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد.

 پایان پیام

ارکستر موسیقی ملی ایران توسط فرهاد فخرالدینی در سال ۱۳۷۷ با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد، مدیریت دفتر امور موسیقی در آن زمان بر عهدهٔ علی مرادخانی بود. در نخستین اجرا این ارکستر از آواز محمدرضا شجریان، رهبری فرهاد فخرالدینی، ترانه‌های بیژن ترقی و ساخته‌های علی تجویدی بهره برد.

بیش از ۲۷۰ قطعه موسیقی در گنجینه ارکستر ملی وجود دارد. میانگین سنی نوازنده‌های ارکستر موسیقی ملی ۲۵ تا ۳۰ سال بود که حسین علیزاده در صحبت‌های خود این میانگین سنی را از ویژگی‌های این ارکستر دانست.

رهبر پیشین ارکستر ملی ایران فریدون شهبازیان با اشاره به حضور حدود ۵۸ نوازنده در این ارکستر گفت: این نوازندگان تجربه عضویت در ارکسترهای دیگر را دارند و برخی از آن‌ها در ارکستر ملی نیز حضور داشته‌اند. در این گروه، سازهای معمول در ارکستر سمفونیک در کنار تعدادی از سازهای ایرانی قرار دارند.

حاشیه‌ها از لغو کنسرت محمدرضا شجریان در سال ۱۳۸۸ شروع شد. در پی لغو این برنامه که سایت شرکت دل آواز منتشر کرد، دفتر موسیقی وزارت ارشاد نامه‌ای به رسانه‌ها ارسال کرد که در آن نوشته شده بود برای کنسرت شجریان مجوزی صادر نشده‌است.

کد خبر : 16448 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16448
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات