اودیسه به تالار وحدت می‌آید

نمایش “اودیسه” به کارگردانی آرش دادگر این روزها در تالار حافظ ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش “اودیسه” به نویسندگی امین طباطبایی و کارگردانی آرش دادگر هر شب از ساعت ۲۰ در تالار حافظ میزبان علاقمندان است.

اودیسه هومر سرگذشت بازگشت یکی از سران جنگ تروا (ادیسیوس یا الیس) فرمانروای ایساکا است. در این سفر که بیش از بیست سال به درازا می‌انجامد ماجراهای مختلف و خطیری برای وی و همراهانش پیش می‌آید.

بازیگرانی همچون کامبیز امینی، نگار عابدی، آرش دادگر، حسام منظور، امین طباطبایی، عمار عاشوری و سیاوش دادگر، امیر رجبی، مهراب رستمی، رسول مکوندی، جلال وفایی، رضا مرشد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

پایان پیام

تئاتر و تاریخچه‌ی اجراهای نمایشی در کشورهای مختلف

تئاتر شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است؛ که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاگران می‌پردازد. به جز سبک معیار گفتار دراماتیک، تئاتر گونه‌های دیگری نیز دارد؛ مانند اپرا، باله، کابوکی، تعزیه، خیمه شب بازی و پانتومیم.
«تئاتر» واژه‌ای است یونانی در لغت به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند. در فارسی به تئاتر «نمایش» یا «تماشا» می‌گویند. تاریخچه تئاتر مربوط به یونان باستان و رم درقبل از میلاد مسیح می‌باشد.

تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند. مثل مراسم عروسی در ایران و مراسم رقص‌های مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته‌است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است. تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات، معماری، موسیقی و … در آن استفاده می‌شود کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تیه (thea) تماشاگران یا محله تماشا است.

کد خبر : 16128 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات