ایجاد فضای بهتر برای اصحاب فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه فرهنگ ایرانی – اسلامی با استفاده از ابزارهای فرهنگی هنر را از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در سال ٩۵ عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی جنتی درباره اولویت‌های این وزارتخانه در سال ٩۵ افزود: تلاش ما این است تا در حوزه کتاب مقداری نظارت بر چاپ و انتشار کتب را بیشتر کرده و در این حوزه کتاب‌سازی داشته باشیم.

به گفته وی، افرادی گاها کتاب‌هایی که محتوای مناسبی ندارند منتشر می‌کنند که باید سعی شود آنچه منتشر می‌شود با محتوا، کیفیت و مفید و مؤثر برای جامعه باشد.

نایب رئیس شورای عالی سینما در ادامه به برخی برنامه‌های حوزه سینما هم اشاره کرد و گفت: در حوزه سینما نیز تهیه فیلمنامه‌های خوب و مفید و با محتوا از اولویت‌های این وزارتخانه در سال جاری خواهد بود.

جنتی تاکید کرد که در زمینه سینما باید امسال انرژی بیشتری گذاشته و بخصوص از نیروهای جوان، مستعد و مومن در کشور در حوزه سینما استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به وجود برخی نواقص در حوزه هنرهای نمایشی در سالی که گذشت، اظهار داشت: امسال مصمم هستیم با اعتباراتی که در اختیار قرار می‌گیرد نواقصی که در سال گذشته داشتیم و نتوانستیم به برخی وعده‌ها عمل کنیم را برطرف و هم فضاهای نمایشی را توسعه بدهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال گفت:‌ کمک به هنرمندان فعال حوزه هنرهای نمایشی نیز در سال جاری مد نظر و در اولویت‌ها است.

عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه موضوع اقتصاد و فرهنگ و هنر را جزو سیاست‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره برشمرد و گفت: از ابتدای قبول مسئولیت در این وزارتخانه این موضوع را دنبال کردیم و درصددیم این مهم را به نتیجه برسانیم. درتلاشیم به گونه‌ای پیش برویم که موضوع اقتصاد خلاق در جامعه جا افتاده و نهادینه شود.

وی از همه شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ و حتی ثروتمندان بزرگ خواست برای توسعه فرهنگ و هنر کشور سرمایه خود وارد عمل شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به مشکلات مالی و موضوع اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سالی که گذشت نتوانستیم آنچه بایسته و در خورشان هنرمندان است را برای این قشر انجام دهیم لذا با توجه به قرار گرفتن در شرایط پسابرجام در اعتبارات در نظر گرفته شده سال ٩۵، تلاش داریم فضای مناسب و بهتری برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد کنیم

 پایان پیام

کد خبر : 15847 ساعت خبر : 3:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15847
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات