بارش باران و مشکل قدیمی پل‌های موقت

بارش باران و مشکل قدیمی پل‌های موقت

بارش باران در این چند روز پل‌های موقت خرم‌آباد را از چرخه ترافیک خارج کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،بارش‌های بهاری همچنان ادامه دارد و موجب آبگرفتگی و سیلابی شدن گِلال (رودخانه خرم‌آباد) شده است. بالا امدن آب گلال و محو شدن پل‌های موقت، باز هم موضوع بازسازی انها را مطرح می‌کند. نزدیک به ۸ سال قبل هنگام ساخت زیرگذرها و کنارگذرهای ساحلی خرم‌آباد، این ‌پل‌ها با طراحی غیر اصولی جهت تسهیل در رفت‌و‌آمد خوردوها ساخته شدند و همان ابتدا نام موقت به خود گرفتند. اما با گذشت چند سال هنوز هم از آنها استفاده می‌شود.

هم‌اکنون هم دلیل تخریب نکردن و بیا بازسازی این پل‌ها، ساخت پل‌های تازه درون شهری مانند پل مازیار است. با توجه به زمانی که قرار است این پل‌ها ساخته شوند، چنین به نظر می‌آید که پل‌های موقت تا چند سال دیگر هم مهمان شهر خواهند بود. با توجه به این موضوع، باید مسئولان شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی که هردو این سازمان‌ها در ایجاد پل‌های مذکور دخیل هستند، فکری به حال پل‌های موقت کنند. هرچند که برای مسئولین ساخته شدن برج‌های دوقلو، توسعه مخمل‌کوه و ساخت آبشار مصنوعی در اولویت است و وضعیت نابسامان داخل شهر، از دیدشان موضوع کم اهمیتی است. این پل‌ها بایستی در زمان بارندگی و اوج ترافیک به کمک خیابان‌های شهر بیایند، در صورتی که در هردو این زمان‌ها پل‌های موقت را یا پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود می‌کند و یا مانند این چند روز سیلاب مانع تردد می‌شود.

گزارش تصویری بارندگی و آبگرفتگی در خرم‌آباد را ببینید:

پایان پیام

کتابخانه

نخستین کتابخانه شهر خرم‌آباد متعلق به دبیرستان پهلوی است. این کتابخانه در سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و تنها از یک اتاق برای نگهداری کتاب‌ها تشکیل شده بود. پس از مدتی این کتاب‌ها به کتابخانه دبیرستان تازه تأسیس نوبنیاد منتقل شد که از امکانات بهتری برخوردار بود. دیگر کتابخانه قدیمی شهر، کتابخانه حوزه علمیه خرم‌آباد است که با توجه به اینکه کتاب‌های این کتابخانه حوزوی و تخصصی بودند کمتر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته‌است.

 

کد خبر : 16288 ساعت خبر : 3:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16288
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات