بهار آمد و خانه‌ها گران شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، چند سالی است بازار مسکن ایران با رکودی دست و پنجه نرم می‌کند که قصد رها کردن این بازار پرسود را ندارد. مسؤلان اما عقیده دارند بهار امسال، بهار شکوفایی و رونق بازار مسکن خواهد بود. آنها با اطمینان کامل عنوان می‌کنند بهار ۹۵، بهترین فصل برای خرید خانه خواهد بود.

یکی از اعضای اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: من به عنوان شخصی که سال‌ها در بازار مسکن فعالیت دارم، به شهروندان عزیز پیشنهاد می‌کنم این فرصت را غنیمت شمارند و هرچه زودتر اقدام به خرید مسکن کنند. قیمت‌های موجود بسیار مناسب است و همه می‌توانند به راحتی صاحب مسکن شوند. خود بنده از اول بهار تا کنون ۱۵۰ واحد منزل مسکونی و ۴۰ دستگاه آپارتمان تجاری خریداری کرده‌ام و واقعاً از قیمت‌ها راضی هستم.

یکی از شهروندان تهرانی که اجاره‌نشی و آوارگیِ خاصی در چشمانش بود به وقایع‌تهرانیه گفت: مسؤلان همیشه دَم از ارزانی در بازار مسکن می‌زنند و می‌گویند با ۳۰۰ میلیون تومان به راحتی می‌توان صاحب‌خانه شد. مادر خدابیامرزم همیشه در جواب این صحبت‌های مسؤلان می‌گفت: آره ارواح… بگذریم. من الآن ۱۲ سال است که اجاره‌نشین هستم و هرسال منتظرم تا قیمت مسکن به حد مناسبی برسد. اصلاً این انتظار برای ما تبدیل به یک رسم شده است. بعضی از روزها با فامیل دور هم جمع می‌شویم و در سکوت کامل به هم خیره شده و انتظار می‌کشیم. اما قیمت‌ها به نحوی است که تنها یک عده‌ی خاص می‌توانند اقدام به خرید مسکن نمایند. بعضی‌ها صدها آپارتمان خالی دارند و قیمت‌های بالایی را پیشنهاد می‌کنند. این عزیزان نه تنها نگذاشتند ما طعم خانه‌داری را بچشیم، بلکه حتی نداند بو کنیم.

صاحب یکی از بنگاه‌های املاک تهران در حالی که دستان یک مگس را بسته بود و داشت او را استنطاق می‌کرد که روی کدام لیوان نشسته است، به خبرنگار ما گفت: قیمت‌ها هرچقدر هم پایین بیاید، باز مردم توان خرید خانه را ندارند. آخر یک کارمند ساده با حقوق ماهی یک میلیون تومان بعد از چند سال می‌تواند یک مسکن ۳۰۰ میلیونی بخرد؟ اکثر هم‌کاران من، بنگاه‌داری را رها کرده‌اند و چادر مسافرتی می‌فروشند، چراکه حقوق مردم تنها به خرید چادر مسافرتی می‌رسد. وام خرید مسکن هم شرایطی دارد که در کل کشور تنها یک نفر واجد آن شرایط است. آن یک نفر هم کانادا است.

مسؤل روابط عمومی یکی از بانک‌ها در نشست خبری خود عنوان کرد: بانک ما قصد دارد به افراد واجد شرایط وام مسکنی با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. گیرنده‌ی وام باید خانه‌اولی باشد، وام‌اولی باشد، ضامن کسی نباشد، حُسن سابقه‌ داشته باشد، طرفدار بارسلون باشد، هفت نفر ضامن معتبر و سه نفر نامعتبر داشته باشد، کارمند رسمی کشوری باشد، وزنش زیاد نباشد، نام خانوادگی کوتاهی داشته باشد، موقع خواب غلت نزند، روی لُپ سمت چپش دو تا خال داشته باشد، وقتی فلفل می‌خورد سِکسکه کند، هموگلوبین خونش روی ۱۴ باشد و از همه مهم‌تر بچه محل باشد. بازپرداخت این وام هم ۳۰ ماهه است و با اقساط ماهانه ده میلیون تومان.

 خبرنگار ما پس از تحویل این گزارش به تحریریه‌ی روزنامه وقایع‌تهرانیه، وارد انباری شده است و با دندان‌هایش دیوار را می‌کند.  هر کس هم نزدیکش می‌شود، جیغ می‌کشد. لطفاً برایش دعا کنید.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

کد خبر : 15806 ساعت خبر : 11:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15806
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات