دیدار نوروزی لرستانی‌های مقیم تهران

دیدار نورزوی لرستانی‌های مقیم تهران در میان شور و اشتیاق لرستانی‌ها و در فضایی صمیمی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مراسم که در سالن امام علی در تهران برگزار گردید با پخش آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه آغاز گردید.

در ابتدای جلسه مهرداد معینی مسئول برگزاری مراسم، ضمن خیر مقدم به حاضرین فهرست برنامه‌ها را اعلام و از همکارانش که در برگزاری این مراسم او را یاری داده بودند قدردانی کرد.

در قسمت بعدی برنامه سید ابراهیم موسوی‌نژاد ضمن تبریک سال نو و تشکر از گرامی‌داشت نوروز توسط مردم، پیام هیئت مدیره انجمن را قرائت کرد. در این پیام که متن کامل آن در سایت انجمن منتشر گردیده است.

بخش بعدی برنامه اجرای موسیقی بختیاری بود که بیژن پارسه خواننده خوش صدای الیگودرزی اجرا نمود.

سپس منوچهر بسحاق دبیرکمیته الیگودرز و مسئول سایت انجمن گزارشی از شکل‌گیری وب سایت انجمن به حاضرین ارائه نمود و ار آنان خواست که با مراجعه به سایت انجمن در بانک اطلاعاتی انجمن به آدرس www.lorngo.com  ثبت نمایند. وی سپس در مورد نحوه فراخوان و انتخاب لوگو انجمن توضیحاتی ارائه و از لوگو انجمن در حضور لرستانی‌های مقیم مرکز رونمایی کرد.

در بخش بعدی مراسم از تعدادی دانشجویان لرستانی راه یافته به دانشگاه در سال ۹۴ با رتبه زیر ۱۰۰۰ قدردانی به‌عمل آمد.

همچنین از کارشناسان طراحی و نگهداری سایت انجمن و منتخبین طراحی لوگو انجمن قدردانی شد.

مهندس اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تبریک سال نو به حضار و تشکر از انجمن برای برگزاری این مراسم در بخشی از سخنانش اظهار داشت ترجیح می‌دهم به جای ادامه سخنرانی شما را به شنیدن موسیقی و صدای استادرحمانپور دعوت کنم که با تشویق حضار مواجه گردید.

محمد شرفی از طرف دانشجویان بیانیه‌ای را قرائت و خواستار حمایت از دانشجویان شد.

اجرای برنامه به عهده خانم الماسیان و محمد بهاروند بود که با متن‌های زیبا در بخش‌های مختلف اجرا حضار را به وجد می‌آورند.

آخرین اثر تصویری استاد فرزان‌منش با صدای محمد بهاروند در مورد طبیعت و آثار باستانی لرستان با عنوان “سرزمین مهر و مفرغ” در بخشی از برنامه پخش گردید که مورد توجه حضار قرار گرفت.

برنامه پایانی اجرای موسیقی توسط استاد رحمانپور بود که با همراهی آقایان عبدی‌پور، پشتدار و مرادی اجرا گردید. این برنامه که مورد توجه حضار قرار گرفته بود با تشویق‌های آنان همراه بود. برخی از قسمت‌های اجرا با هم‌خوانی حضار شور و حال خاصی به اجرا می‌داد. در بخش‌هایی از برنامه جوانان به صورت خودجوش در نفاط مختلف سالن به رقص لری مشغول بودند. همچنین یک گروه از جوانان در مقابل سن به رقص زیبای لری پرداختند.

علیرغم درخواست انجمن در اطلاعیه‌های منتشر شده جهت ثبت نام و هماهنگی برای حضور در مراسم، جمعی از هم استانی‌ها بدون ثبت نام و هماهنگی در مراسم حاضر شده که سبب بروز اشکالاتی گردید.

تعداد زیادی از حاضرین به طور ایستاده در کناره‌های سالن و لابی سالن اصلی برنامه‌ها را دنبال می‌کردند.

پایان یام

گزارش‌گر: منوچهر بسحاق

کد خبر : 16134 ساعت خبر : 0:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16134
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات