دیوارهای نامهربانی در خرم‌آباد

دی‌ماه سال گذشته بود که تب دیوار مهربانی سراسر کشور را فرا گرفت و خرم‌آباد هم صاحب چند دیوار مهربانی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کمتر از سه ماه از افتتاح دیوارهای مهربانی در خرم‌آباد نگذشته است که پیش‌بینی گلونی متاسفانه درست از آب درآمد. قبلا در گزارش‌هایی با عنوان‌های خرم‌آباد را از دست دیوار مهربانی نجات بدهید و دیوار مهربانی یا دیوار کل‌کل هشدارهای لازم را داده بودیم اما گوش کسی بدهکار نبود. خبرنگار گلونی چهار بار در تعطیلات نوروز و سه بار در روزهای اخیر به دیوارهای مهربانی خرم‌آباد سر زده است تا ببینید اوضاع از چه قرار است.

دیوار مهربانی بوستان بانوان رسما تعطیل است و گاهی فقط یکی دو لباس کهنه روی آن آویزان است و همیشه خالی است. این دیوار البته در روزهای انتخاب تبدیل به محلی برای تبلیغ یکی از نمایندگان شده بود:

دیوار بعدی که خبرنگار گلونی به آن سر زد دیواری است که اتاق اصناف در خیابان مطهری افتتاح کرد. این دیوار هم گاهی چیزی دارد و اغلب خالی است و وضع‌اش این طوری است با رخت‌آویزهای شکسته:

دیوار بعدی اما دیوار کتابخانه‌دار، یخچال‌دار و مسقفی است که در خیابان سرچشمه قرار دارد و سال گذشته با آب‌وتاب زیاد افتتاح شد. در هفت مرتبه‌ای که به این دیوار سر زدیم فقط یک بار یک کیسه برنج در یخچال آن دیدیم و بقیه روزها هم جز کفش‌ها و پیرهن‌های پاره و مندرس چیزی در آن نیست. در یکی از روزها زینب را هم دیدیم که دختری یتیم است و برخی روزها چشم‌انتظار می‌ماند تا شاید کسی غذا بیاورد و تا چیزی قابل پوشیدن آنجا بگذارد.

خبرنگار گلونی با نگهبان این دیوار و برخی افراد محلی هم گفت‌وگو کرده است و چند ویدئو هم ضبط کرده است. مهم‌ترین کارکرد این دیوار اما شاید استخدام همین نگهبان باشد که با حقوق ماهانه ۶۰۰هزار تومان مشغول دفاع است از یخچال و کمدهای خالی است.

امیدواریم که این دیوارها یا هر چه زودتر جمع‌آوری شوند یا خیرین گرامی هر روز به این دیوارها سر بزنند شاید زینب منتظر غذا باشد.

پایان پیام

کد خبر : 15717 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15717
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات