صیادان زنده‌گیر نورآباد متلاشی شدند

صیادان زنده‌گیر نورآباد متلاشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دلفانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان از کشف ۳ قطعه پرنده کبک از منزل یک متخلف خبر داد. دلفانی اظهار کرد: بنابر وصول یک فقره گزارش مردمی مبنی بر اقدام به زنده‌گیری و نگه‌داری تعدادی کبک توسط صیاد متخلف، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و کارشناس حقوقی این اداره با هماهنگی با مقام قضایی بخش کاکاوند و همکاری و همراهی نیروی انتظامی هفت‌چشمه بخش کاکاوند و اخذ حکم بازرسی از منزل این متخلف از سوی آن مقام محترم قضایی به محل اعزام شدند.

وی افزود: گزارش یادشده از طرف دوستداران محیط زیست در یکی از روستاهای دورافتاده در حوزه استحفاظی شهرستان دلفان صورت گرفته بود. که پس از بازرسی از منزل متخلف نیروهای یگان حفاظت شهرستان موفق به کشف و ضبط ۳ قطعه کبک و ۴ عدد قفس مخصوص نگه‌داری پرنده کبک شدند.

دلفانی ادامه داد: در این خصوص با عنایت به ماده ۱۰ بند (الف و ج) خرید و فروش، حمل و نگه‌د‌‌اری و عرضه حیوانات وحشی جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: پرونده متخلف جهت رسیدگی و اعمال قانون به مقام محترم قضایی تحویل گردید.

دلفانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان تصریح کرد: متخلفین باید بدانند نیروهای حفاظت محیط زیست این شهرستان به طور جد و مستمر مشغول گشت و کنترل و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان مطابق قانون برخورد خواهد نمود.

دلفانی از همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی در راستای گسترش فرهنگ زیست محیطی و همکاری با اداره حفاظت محیط زیست تقدیر و تشکر نمود.

پایان پیام

آشنایی با کبک

کبک پرندگانی از تیره قرقاولان هستند. کبک‌ها اغلب پرندگان کوچنده در بر قدیم با جثه‌ای متوسط هستند. کبک‌ها بومی اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه هستند.
کبک برفی نام یک گونه از زیرخانواده کبکیان است که در هیمالیا، هند، پاکستان، نپال و جمهوری خلق چین یافت می‌شود. کبک برفی تنها گونه در سرده خود است.

کد خبر : 16183 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16183
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات