فلک‌الافلاک در نوروز رکورد نزد

فلک‌الافلاک در نوروز رکورد نزد

به گزارش پایگاه خبری گلونی سلیمانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: «در ایام نوروز بیش ۸۵ هزار نفر از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک و موزه‌های مردم‌شناسی و باستان‌شناسی این مجموعه بازدید کرده‌اند. سلیمانی افزود: البته با احتساب آمار میهمانانی که بدون اخذ بلیت وارد مجموعه شده‌اند این آمار به حدود صد هزارنفر می‌رسد.»

سال گذشته عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیرکل وقت میراث لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «از ابتدای نوروز تا پایان روز ۱۲ فروردین ماه بیش از ۱۱۱ هزار نفر از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده‌اند.»

فلک‌الافلاک در نوروز رکورد نزد

با این حساب در خوش‌بینانه‌ترین احتمال باید گفت آمار بازدید از فلک‌الافلاک نسبت به سال گذشته رشد نداشته است که این مسئله جای بررسی و تحقیق بیشتری دارد چرا که به گفته سلیمانی بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایام نوروز از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کردند و آمارها نشان می‌دهد میزان آمار اقامت مسافران در لرستان تا سیزدهمین روز از فروردین ۹۵ نسبت به سال گذشته تا این تاریخ حدود ۶ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی همچنین گفت: «آمار اقامت گردشگران در لرستان تا ۱۳ فروردین، حدود ۴۷۴ هزار نفر بوده است.»

فلک‌الافلاک یا دژِ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد است. تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان باز می‌گردد و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

فَلَک‌الافلاک یا دژِ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم‌آباد در استان لرستان است. فلک‌الافلاک با نام قلعه دوازده برجیهم شناخته می‌شود.

این بنا بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه، در مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است. تاریخ ساخت این قلعه به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این بنا در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 15487 ساعت خبر : 11:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15487
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات