مجیدی کارگاه‌های دارالفنون را آغاز می‌کند

مجید مجیدی سینماگر سرشناس و چهره بین‌المللی سینمای ایران فردا چهارشنبه در بخش «دارالفنون» کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فردا چهارشنبه اول اردیبهشت ماه و در نخستین روز جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «دارالفنون» سه کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

مجید مجیدی ساعت ۹: ۳۰ صبح، در اولین کارگاه «دارالفنون» حضور دارد. در ساعت ۱۱: ۳۰ تا ۱۳ زازا خالواشی فیلمساز گرجستانی کارگاه آموزشی دارد و مهران کاشانی فیلمنامه نویس ساعت ۱۳: ۴۵ تا ۱۵: ۳۰ همراه با هنرجویان «دارالفنون» خواهد بود.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

پایان پیام

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر، جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، با حمایت دفتر مخصوص شهبانو فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، این جشنواره تعطیل شد و بعد از ۴ سال جشنواره فیلم فجر، هم‌زمان با روزهای دهه فجر جایگزین آن شد.

نخستین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.

اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد. در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره می‌باشند. طی سالیان اخیر مسابقه‌های سینمای مستند، فیلم کوتاه و مسابقه مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی نیز به بخش‌های سینمای ایران اضافه شده‌است. در ابتدای جشنواره آیین بزرگداشت یک هنرمند برگزار می‌شود و در انتها هم جوایز ویژه و مردمی به فیلم انتخاب شده با رای مردم داده می‌شود.

در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.

کد خبر : 16674 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16674
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات