نمایندگان ۹ مذهب در سمینار محیط زیست

دومین سمینار محیط زیست، دین و فرهنگ طی روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به میزبانی تهران و به عنوان رویکردی نوین در زمینه دستورکار ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دومین سیمنار محیط زیست، دین و فرهنگ در روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ مصادف با  ۲۴-۲۳ آوریل ۲۰۱۶ در تهران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برنامه سازمان ملل متحد (یونپ) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) برگزار خواهد شد.

سخنرانان و مهمانان خارجی سمینار از ۱۵ کشور جهان هستند و به لحاظ توزیع جغرافیایی تمامی قاره‌ها را در بر می‌گیرند. همچنین طی این سمینار دو روزه شرکت کنندگان از نه مذهب مسیحی، کاتولیک، سنی، شیعه، جین، هندو، زرتشتی، کلیمی و  بودا در پنج پانل تخصصی به سخنرانی و بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

این سمینار در راستای سیاست‌های کلی محیط زیست نظام ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ است و تقویت صلح و آزادی بیشتر در جهان از اهداف مهم آن به شمار می‌رود.

به واسطه چارچوب گسترده و ارتباطات بین المللی، این سیمنار تلاش می‌کند تا زمینه نشستی از برترین گفتمان‌ها و تبادل آرا میان نمایندگان و متخصصان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف ایجاد نماید تا به درکی فلسفی برسیم از اینکه چگونه دین وفرهنگ می‌توانند به حفظ و نگهداری و بهبود محیط زیست کمک کنند.

انتظار می‌رود درک مشترک و ارزیابی مسائل و ابعاد ارتباط بین محیط زیست، دین  و فرهنگ، تشویق کشورها به مشارکت در تلاش‌های مشترک برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سطوح دولتی، منطقه‌ای و جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، انتقال عقاید عموم مردم برای اقدامی جامع برای حفظ رفاه انسان و محیط زیست، افزایش درک وآگاهی جوامع دینی شرکت کننده در نشست از چالش‌های پایداری محیط زیست و تقویت انگیزه و اراده جوامع دینی به منظور ارائه راهکارهایی عقلایی و فطری برای رفع بحران‌های محیط زیستی از جمله دستاوردهای این سمینار باشد.

پایان پیام

کد خبر : 16707 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16707
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات