گروه داتام ساز سحری را کوک می‌کند

گروه موسیقی داتام روزهای ٢۵و ٢۶ فروردین از ساعت ٢١در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این گروه به سرپرستی آنارام زهرایی وخوانندگی امیر رفعتی ،١١قطعه را برای علاقهمندان اجرا خواهد کرد.

سرپرست این گروه با بیان اینکه این کنسرت در دو بخش اجرا خواهد شد، گفت: گروه داتام در بخش اول به اجرای موسیقی اصیل ایرانی دردستگاه نوا و شور، تصنیف‌هایی چون  شنیدارعشق، حال دل، آتش جاودان و عشق شیرین می‌پردازد.

زهرایی در ادامه افزود: در بخش دوم این اجرا قطعات موسیقی نواحی کردستان و لرستان در دستگاه شور، ماهور و سه‌گاه،تصنیف‌هایی چون شو چرای، ساز سحری، یاری نازنین و دسمه بئر، برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

سرپرست گروه داتام با بیان اینکه دراین اجرا سعی شده با تنظیمات جدید کار متفاوتی ارائه شود گفت هدف گروه در این اجرا نشان دادن موجی نو درموسیقی سنتی و تحولی درموسیقی نواحی لرستان و کردستان به بیننده است.

زهرایی که علاوه برآهنگسازی وتنظیم، بعضی از اشعار این اجرا را سروده است، اظهار داشت: در بخش موسیقی اصیل قطعاتی برای ساز سُرنا تنظیم شده است. از سازهای کوبه‌ای نیز دراین بخش استفاده شده که معمولاً “درموسیقی اصیل ایرانی کمتر حضوراین دو ساز را می‌بینیم.

وی درادامه افزود: گروه داتام به مدت دوسال است که تشکیل شده و اکثر اعضاءگروه از هنرمندان جوان کشور  می‌باشند.

گفتنی است دراین اجرا نوازندگی سنتور را علیرضا بشردوست، کمانچه مهرداد مسعودی، قانون سحر میرهاشمی، سُرنا و بالابان کیهان‌نژاد، قیچک آلتو مهناز کاشانی و عود تینا لاجوردیان به عهده دارند.

علاقمندان برای تهیه بلیط این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 15999 ساعت خبر : 2:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=15999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات