گلونی

اختیار پذیرش بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شد

به دانشگاه‌ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته‌هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه‌های خود را تعیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد فرهادی در نشست با روسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی،پارک‌های علم و فناوری، واحدهای رشد و نمایندگان اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های استان سمنان اظهار داشت: به دانشگاه‌ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته‌هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه‌های خود را تعیین کنند.

وی افزود: در این شیوه افراد متقاضی تحصیل به صورت بورسیه، پس از آزمون‌های کتبی و شفاهی و مصاحبه‌های تخصصی معرفی می‌شوند که بر این اساس در سال گذشته ۱۰۰ نفر در کشور بر اساس نیاز دانشگاه‌ها به اعضای هیئت علمی، بورسیه شدند.

وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تکمیلی گفت: بسته به چارچوب و سقف ظرفیت‌های دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تا ۲۰ دانشجو و در مقطع دکترا بین پنج تا هفت نفر پذیرش می‌شوند.

وزیر علوم همچنین از اعلام برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه علم و فناوری و آموزش عالی خبر داد و گفت: بر این اساس برنامه درسی رشته‌های تحصیلی بازنگری شده تا با گنجاندن واحدهای کارآموزی و کارورزی و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های پسا دکترا در واحدهای صنعتی، زمینه آشنایی دانشگاهیان با صنعتگران فراهم شود.

 پایان پیام

بورسیه

بورس تحصیلی کمک هزینه‌ای است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی یا موسسات خیریه به دانشجویان مستعد اعطا می‌کنند.

به دریافت‌کنندهٔ بورس تحصیلی راتبه‌گیر بورسیه می‌گویند (البته گاه به اشتباه به خود بورس تحصیلی نیز بورسیه گفته می‌شود).

این بورس‌ها معمولاً برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) در نظر گرفته می‌شود. امروزه یکی از راه‌های تأمین نیروی انسانی در کشورهای توسعه یافته (که معمولاً با کاهش جمعیت روبرو هستند) اعطای بورس تحصیلی است. یکی از مهم‌ترین این بورس‌ها، بورس تحصیلی اراسموس ماندوس است.’

خروج از نسخه موبایل