گلونی

اسکندری: تکنولوژی جایگزین گریمورهای سینما

جشن سالانه انجمن طراحان گریم و ماسک خانه تئا‌تر، شنبه ۱۱ اردیبهشت در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در جشن انجمن چهره‌پردازان خانه تئا‌تر ، ابتدا مهدی محمدی بیانیه انجمن را قرائت کرد. وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه پس از ۳۴ سال انجمن توانست در جشنواره تئا‌تر فجر به جایگاه خود دست پیدا کند، از فعالیت‌های انجمن چهره‌پردازان در سال گذشته و همین طور برنامه‌های پیش روی آن سخن گفت.

در ادامه این مراسم با حضور عبدالله اسکندری و مهدی محمدی، از ماریا حاجی‌ها به عنوان برنده جایزه بخش بین‌الملل چهره‌پردازی تئا‌تر فجر در سال ۹۴ تقدیر به عمل آمد. حاجی‌ها طی سخنانی کوتاه، جایگاه این انجمن را فرا‌تر از آنچه تاکنون بوده توصیف کرد و از نادیده گرفتن نقش هنرمندان چهره‌پرداز در عرصه تئا‌تر، انتقاد کرد. عبدالله اسکندری نیز گریمورهای تئا‌تر و سینما را اعضای یک خانواده نامید و گفت: خوب است یادی کنیم از مهین میهن که گریم تئا‌تر ایران را دگرگون کرد و آن را به سطحی جهان ارتقا داد. اکنون از دیدن کار جوانان در این عرصه از ته دل لذت می‌برم و خوشحالم که به این درجه از رشد رسیده‌اند. فراموش نکنیم که گریمورهای سینما خواهند رفت چرا که تکنولوژی جایگزین آن‌ها خواهد شد، اما گریمورهای تئا‌تر تا همیشه در این عرصه حضور خواهند داشت.

در بخش بعدی این مراسم با حضور افسانه قلی‌زاده و مهدی محمدی، به دانشجویان فعال انجمن و همینطور آوازه جواهریان عکاس انجمن لوح تقدیر اهدا شد. پس از آن از یوحنا حکیمی به پاس زحمات فراوان در این عرصه و کسب نشان درجه یک هنری، تقدیر و تشکر شد. در پایان نیز با حضور اعضای هیات مدیره انجمن چهره‌پردازان، جوایز سال به برگزیدگان تقدیم شد. جایزه بهترین طراحی چهره‌پردازی به عاطفه ابیضی تعلق گرفت، بهاره اسدی و بهمن صنیعی نیز برنده جایزه بهترین اجرای چهره‌پردازی سال شدند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل