گلونی

افتتاح پتروشیمی لرستان با حضور جهانگیری

با حضور معاون اول رییس جمهور طرح پتروشیمی لرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جریان سفر به استان لرستان، پروژه پتروشیمی لرستان که شامل پلی‌اتیلن سبک خطی و سنگین و بوتن ـ یک را افتتاح و به همراه وزیر نفت از بخش‌های مختلف این پروژه بازدید کرد.

پروژه پتروشیمی لرستان در کیلومتر ۱۲ جاده خرم‌آباد ـ کوهدشت در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداث شده است و سرمایه‌گذاری انجام شده برای این طرح ۲۵۸ میلیون یورو و ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است.

پتروشیمی لرستان سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ۳۰ هزار تن بوتن ـ یک تولید می‌کند.

گفتنی است با راه‌اندازی پروژه پتروشیمی لرستان برای ۶۳۰ نفر بصورت مستقیم در دوران بهره‌برداری اشتغال‌زایی خواهد شد و در صورت فعال شدن صنایع پایین دستی مربوط به تولیدات مجتمع ۵ هزار نفر دیگر نیز وارد بازار کار می‌شوند.

پایان پیام

پتروشیمی

پتروشیمی یا شیمی نفت شاخه‌ای از دانش شیمی است که تبدیل نفت خام و گاز طبیعی را به فراورده‌های مصرفی مورد مطالعه قرار می‌دهد. پتروشیمی، زیربنای صنایعی با همین نام است.

بنیان دانش پتروشیمی بر جداسازی، تقطیر و استخراج نفت خام به پاره‌های کوچکتر هیدروکربنی و خالص‌سازی گاز طبیعی و فراورده‌های استخراجی نفت خام است.
پتروشیمی خرم‌آباد در سال۱۳۸۶ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با همکاری کنسریوم ایتالیایی تکنیمونت و نارگان بنیانگذاری شد. این پتروشیمی بخشی از خط لوله اتیلن غرب است. بزرگی این پتروشیمی ۱۳۰ هکتار است و مالکیت این مجتمع به‌طور کامل متعلق به شرکت پتروشیمی باختر است. این مجتمع پتروشیمی هم‌اکنون فعال است.
به گفته رضا رحیمی‌نسب نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال ۱۳۸۸ مبلغ ۲۰ میلیون یورو از طریق فاینانس پروژه و ۷۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بانک ملی و ۲۱۰ میلیارد ریال از طریق سهامداران برای پیشبرد طرح اختصاص یافته‌است

خروج از نسخه موبایل