گلونی

انتشار تنهایی المیرا در نمایشگاه کتاب

رمان «تنهایی المیرا» نوشته‌ی فرزین فخر یاسری، منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تنهایی المیرا در ۲۳۸ صفحه و ۸ فصل نگاشته شده و ماجرای آن در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب، در خانه‌‌ی یکی از وزیران کابینه می‌گذرد. نوجوانی از طبقه‌ی محروم جامعه، به‌عنوان هم‌بازی المیرا، دختر وزیر بهداشت، در خانه‌ای استخدام می‌شود که مادرش خدمتکار آن است. در سال‌های بعد، علاوه بر عشق به المیرا، این نوجوان فقیر که آرزویش نخست‌وزیر شدن است، عضوی از طبقه‌ای می‌شود که در ارتباط با متمولان دوران، به دانشگاه راه‌ یافته، به طبقه‌ی دیگری از جامعه ورود پیدا می‌کند.

نویسنده‌ی پیشکسوت رمان در این اثر، علاوه بر توجه به رویکردهای ایدئولوژیک دهه‌ی پنجاه در قشر جوانان تحصیل‌کرده، قهرمانان داستان را حین مطالعه‌ی آثار ادبی مطرح ایران و جهان، در فضاهایی انتزاعی، به سفر با شخصیت‌های این آثار می‌فرستد؛ و از این طریق، استعاره‌هایی برای انتقال برخی مفاهیم مورد نظرش ایجاد می‌کند.

فرزین فخر یاسری، متولد و اهل لنگرود، ۲۲ اردیبهست‌ماه جاری ۶۲ ساله می‌شود. او علاوه بر انتشار آثار داستانی، برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و انتشار شعر را هم در کارنامه دارد.

رمان «تنهایی المیرا» به‌عنوان تازه‌ترین اثر او، به‌بهای ۲۰ هزار تومان انتشار یافته و توسط انتشارات آرادمان با ۲۰ درصد تخفیف در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

در ابتدای این کتاب آمده است:

«این‌گونه می‌بینم

ماه را

زیباتر از شعرها

با نگاهت»

بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۵ اردیبهشت در شهر آفتاب در حال برگزاری است.

غرفه‌ی انتشارات آرادمان در این نمایشگاه، در سالن ملل، راهرو ۳، غرفه‌ی ۲ واقع است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل