گلونی

اندیشمندی سخت‌کوش، خوش‌فکر و زمان‌شناس

دکتر حسن بشیر، دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) به مناسبت برگزاری مراسم تجلیل از ۳۹ سال فعالیت استاد سید‌فرید قاسمی در عرصه‌های روزنامه‌نگاری و پژوهش، طی پیامی به بیان خصایص علمی و شخصیتی ایشان پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متن کامل پیام دکتر حسن بشیر به این شرح است:
«سید فرید قاسمی، دوست عزیزی است که سال‌های سال او را از نزدیک و دور می‌شناسم. زمانی که با وی آشنا شدم او را اندیشمندی سختکوش، خوش‌فکر، زمان‌شناس،‌ و با اخلاق و ادب دیدم، و طی گذشت زمان، این پختکی و عمق علمی، اخلاق بلند، و توانایی پژوهشی وی در حد اعجاز برای خلق ادبیاتی در حوزه مطبوعات و ارتباطات و روزنامه‌نگاری، بالنده‌تر شد و اکنون او را همچون یک دانشنامۀ همه‌جانبه و یک رسانۀ فراگیر در این زمینه می‌بینم که با آرامشی پر قدرت و سکوتی پر تحرک،‌ بدون چشم‌داشتی از تشویق و تقدیر و تجلیل، کارهای بزرگ خود را برای ثبت در تاریخ و جامعۀ قدرشناس ما جاویدان کرده است.
اکنون نیز که دیرهنگام تجلیل از این اندیشمند سخت‌کوش و بلند اخلاق، توسط جمعی از دوستان و علاقمندان و قدرشناسان بزرگ‌مردان صحنۀ علم و عمل ایران اسلامی در حال برنامه‌ریزی است، این فرصت را باید مغتنم شمرد که این تجلیل‌ها و قدرشناسی‌ها زمینه‌ای مناسب برای شناخت هر چه بیشتر و عمیق‌تر اندیشه‌های نو، اندیشمندان سخت‌کوش و متعهد و پژوهشگران با ایمان و توانمند به وجود آورد که این حرکت عالمانه و خالصانه به دور از هیجان‌ها و حب و بغض‌های ناخواسته، قدرشناس مردان و زنان این مرز بوم گردد که در سکوتی پر تلاش همچنان پرچم علم و عمل و اخلاق و ادب را در این کشور باستانی به دوش می‌کشند و از هر رنج و تحقیر و ندیده شدن خسته نمی‌شوند.
تجلیل از دوست گرانقدر جناب آقای سید فرید قاسمی می‌تواند، صفحه‌ای نو در شیوه‌های قدرشناسی و شناخت مردان و زنان بزرگ و بی‌توقع و سخت‌کوش و دانشمند این مرز و بوم بگشاید و افق‌های روشنی را در این زمینه به وجود آورد».

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل