گلونی

جشنواره طراحی و ساخت ساختمان انرژی صفر

سازمان بهره‌وری انرژی ایران در سال جاری نخستین جشنواره “طراحی و ساخت ساختمان‌های انرژی صفر” (zero Energy) را برگزار می‌کند.

به ‌گزارش پایگاه خبری گلونی، مجری طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد بستری مناسب برای اشاعه و گسترش فرهنگ بهینه‌سازی و صرفه‌جویی انرژی در بخش‌های مختلف ساختمان‌های اداری و مسکونی است.

“احمدرضاتوکلی” گفت: یک ساختمان انرژی صفر نهایت ملاحظات در طراحی‌های معماری، سازه، تاسیسات مکانیکی و برقی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون بادی، خورشیدی، زمین‌حرارتی و غیره را در یک مجموعه یکپارچه مدنظر قرار می‌دهد و در نتیجه، طراحی و ساخت آن نیازمند دانشی عمیق و داشتن تجربه مفید در طراحی و اجرای سامانه‌های نوین و پیشرفته در کاهش مصرف و تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این تجربه به میزان کافی وجود نداشته که امید است با برگزاری این چنین مسابقاتی بستری مناسب برای افزایش تجربه و به‌کار بردن فن‌آوری‌های نوین در ساختمان توسط دانشجویان و کارشناسان حوزه انرژی فراهم شود.

توکلی افزود: تجربیات مشابه درکشورهای پیشرفته از جمله آمریکا نشان داده است که تنها تغییر عایق‌کاری ساختمان باعایق پلی استایرن  و پوشش بام با فلز سرد، مصرف انرژی حرارتی ساختمان را در مقایسه با ساختمان‌های معمولی به میزان ۸۰ درصد کاهش دهد.

وی در ادامه در خصوص اهداف دیگر برگزاری این جشنواره گفت: بسترسازی مناسب جهت تولید علم، نهادینه کردن تحقیق و افزایش توان علمی پژوهشگران، تبادل تجربیات علمی از طریق ارائه نتایج تحقیقات محققین داخلی و خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های جنبی برای آشنائی متخصصین و محققین داخلی با شرکت‌های برتر صاحب فناوری روز دنیا از مهم‌ترن اهداف جشنواره است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل