گلونی

برگزاری هفته فرهنگی گیلان در باکو

استاندار گیلان در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو از برگزاری هفته فرهنگی گیلان در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدعلی نجفی در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو با حضور برخی مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان در استانداری گیلان برگزار شد، به برگزاری ۶ دیدار بین روسای جمهور ایران و آذربایجان در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: در راستای سیاست‌های راهبردی نظام باید اقدامات ویژه‌ای برای گسترش حجم مبادلات اقتصادی و فرهنگی انجام شود.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر به جمهوری آذربایجان، علاقمندی بیش از پیش مردم این کشور به مردم گیلان و کشور به خوبی ملموس بود خاطر نشان کرد: علاوه بر تمایل سران دو کشور، اشتراک‌های مذهبی، دینی و تاریخی ۲ کشور تمایلات برای توسعه مناسبات فرهنگی را بیشتر می‌کند.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها در قالب هفته‌های فرهنگی در ۲ کشور را اقدامی شایسته برای ارائه توانمندی‌های ۲ کشور دانست و افزود: باتوجه به ابراز تمایل مقامات آذربایجانی ویژه برنامه‌های تحت عنوان هفته‌ی فرهنگی گیلان با حضور گروه‌های هنری، صنایع دستی، گردشگری و بخش خصوصی گیلان با همکاری سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در باکو در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

استاندار گیلان حجم مناسبات اقتصادی ۲ کشور را روبه افزایش عنوان و خاطر نشان کرد: هفته‌ی فرهنگی گیلان در آینده‌ای نزدیک با حضور گروه‌های هنری، صنایع دستی، گردشگری و بخش خصوصی با همکاری  سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و دستگاه‌های فرهنگی استان گیلان در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

دکتر نجفی هر محصول ایرانی را نمادی از فرهنگ کشور ما دانست و افزود: همچنین برای ارائه‌ی نمادهای مختلف ایران، غرفه دائمی گیلان با هماهنگی اتاق بازرگانی در کشور آذربایجان تشکیل می‌شود.

در این دیدار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو با اشاره به پیشنهاد دکتر نجفی استاندار گیلان در سفر به باکو مبنی بر برگزاری هفته‌ی فرهنگی گیلان در آذربایجان گفت: باتوجه به سطح بالای مناسبات و روابط سیاسی و فرهنگی ایران- آذربایجان و جایگاه خوب گیلان در کشور آذربایجان زمینه برگزاری هفته فرهنگی در این کشور به‌ویژه پس از برجام با استقبال خوبی مواجه شده است.

سید ابراهیم ابراهیمی به پیوندهای مشترک بین ۲ کشور اشاره کرد و افزود: با برگزاری برنامه‌های این هفته که مخاطبین مختلفی خواهد داشت یک دیپلماسی عمومی شکل می‌گیرد.

وی صنایع دستی، شعر، زبان و ادبیات فارسی، موسیقی، مجسمه‌سازی و آموزش‌های دانشگاهی را مورد استقبال طرف آذری در ایجاد مناسبات فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد: هر چه در توان داریم برای برگزاری شایسته‌ی هفته فرهنگی گیلان در آذربایجان به کار خواهیم بست.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل