گلونی

تندیس بزرگ فردوسی پرده‌برداری می‌شود

آیین بزرگداشت روز ملی فردوسی از ساعت ۱۷ امروز ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئولان استانی، صاحبنظران و فردوسی پژوهان در آرامگاه این شاعر ملی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اعلام این خبر پرده‌برداری از تندیس بزرگ فردوسی واقع در تقاطع بزرگ آسیایی و بلوار شاهنامه را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد.

محمد رکنی با اشاره به اینکه امسال مراسم روز بزرگداشت فردوسی با برگزاری ششمین کنگره ملی شعر از توس تا نیشابور و با رونمایی از کتاب مکتب هرات و شعر فارسی نوشته حسن نصیری جامی از روز ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز شده است گفت: بزرگداشت این روز علاوه بر مشهد و آرامگاه فردوسی، در دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی با برنامه‌هایی همچون شب شعر، نواختن زنگ فردوسی، انشاء با موضوع فردوسی، شاهنامه خوانی، نقالی، همایش، سخنرانی و برگزاری مراسم فرهنگی و هنری خواهد بود.

به گفته وی گلباران مقبره فردوسی با همراهی گروه منتخب با لباس اقوام ایرانی، پخش نماهنگی با عنوان روایتی از سخنان و یادداشت‌های مکتوب شخصیت‌های بازدید کننده از مجموعه آرامگاه فردوسی، سخنرانی فردوسی‌شناس فرنگیس شریف اوا از کشور تاجیکستان، اجرای شعر خوانی و تئا‌تر و…. از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز ملی فردوسی است.

از صبح امروز مراسم بازی‌های سنتی و آئینی، پرده رنگ آمیزی اشعار فردوسی و… در جوار بنای آرامگاه فردوسی آغاز شده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل