گلونی

تورهای تلفیقی گردشگری ایران و ترکیه تشکیل می‌شود

نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و ترکیه با حضور ماهیل اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل لاله تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در ابتدای این نشست مسعود سلطانی‌فر با ابراز خشنودی از سفر هیئت تجاری و گردشگری ترکیه به ایران اظهار داشت: این نشست به منظور گفتگوی رودر روی هیات‌های تجاری دو کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات ماه گذشته با وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در جریان سفر رییس جمهور به ترکیه گفت: بررسی فنی روابط گردشگری و تبیین روش‌های اجرایی و عملیاتی گسترش روابط در دستور کار نشست تهران است.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل در ایران، ایجاد تعادل در گردشگران ورودی و خروجی ایران و ترکیه را دیگر موارد مذاکرات تهران اعلام کرد.

سلطانی‌فر گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ایران به شدت مورد توجه گردشگران مسلمان است.

وی ایجاد تورهای تلفیقی را از دیگر مواردی ذکر کرد که در مذاکرات تهران در باره آن بحث خواهد شد. ایشان تورهای تلفیقی را ایده خوبی دانست که به رونق گردشگری دو کشور کمک می‌کند.

وی تسهیل در صدور ویزا و نوسازی ایرلاین‌ها و ارتقا کیفیت خدمات و توسعه سرمایه گذاری در زمینه هتل سازی را از برنامه‌های گردشگری ایران دانست و اعلام آمادگی کرد تا پذیرای سرمایه گذاران ترکیه در این حوزه باشد.

ماهیل اونال وزیر فرهنگ و گردشگری نیز در این نشست اظهار داشت: ما ۴۶۵ هزار ایرانی را در سال گذشته میزبانی کرده‌ایم. اولویت صنعت گردشگری باید زیربناهای لازم را توسعه دهیم. ما اینجا هستیم تا در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری ایران تجربیات ترکیه را با ایران به اشتراک بگذاریم.

وی به مدیریت پرواز‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش ترافیک هوایی دو کشور را در دستور کار مذاکرات تهران دانست و گفت: ما مایل به افزایش پروازهای چار‌تر هستیم.

وی گفت: دو کشور تاریخ و میراث فرهنگی مشترکی داریم و می‌توانیم منطقه‌مان را به عنوان یک هویت مشترک معرفی کنیم. ایران و ترکیه با همکاری‌های سطح بالا در صدد افزایش ثبات و امنیت منطقه هستند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل