گلونی

جنازه‌ای که بلند شد و فرار کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، قوه قضائیه در اطلاعیه‌ای میزان دیه را از ۱۶۵ میلیون تومان به ۱۹۰ میلیون تومان برای ماه‌های غیرحرام و از ۲۲۰ میلیون تومان به ۲۵۳٫۳ میلیون تومان برای ماه‌های حرام افزایش داد. با این تفاصیر چند روزی است که دیه‌ی هر نفر ۳۳ میلیون تومان افزایش یافته است. با انتشار این خبر موجی از شادی بعضی از هم‌وطنان را فراگرفته است. در این گزارش به حواشی این الحاقیه خواهیم پرداخت.

یکی از مسئولین ضمن هشدار درباره‌ی ضرورت تهیه این الحاقیه به دارندگان وسایل نقلیه گفت: جان مادرتان اگر تا امروز این کار را انجام نداده‌اید، هرچه سریع‌تر نسبت به پیگیری صدور الحاقیه اقدام کنید، ناموساً تهیه‌ی این الحاقیه از نان شب واجب‌تر است، الحاقیه‌های که رانندگان باید در کنار بیمه شخص ثالث خود داشته باشند تا درصورتی که خدای نکرده تصادف منجر به فوت داشتند بتوانند رُس شرکت بیمه‌ی خود را بکشند.

مسؤل یکی از شرکت‌های بیمه در واکنش به سخنان رئیس ستاد بیمه گفت: زِکی. ما تا مطمئن نشویم که صحنه‌ی تصادف کاملاً واقعی است، دست در جیب نمی‌کنیم. در گذشته مواردی داشته‌ایم که قصد داشتن ما را دور بزنند. به عنوان مثال چند روز پیش فردی اقدام به زیر کردن برادرش با یک دستگاه خاور کرده بود که عابر درجا فوت شد ولی مأمور تیزهوش ما آنقدر جنازه را کتک زد که بلند شد و فرار کرد. تحقیقات ما حدود ۴۸ ماه طول می‌کشد و ما هستیم که رُس دیگران را می‌کشیم.

راننده‌ای که سخنان این مسؤل بیمه را شنید با لبخندی به لب به خبرنگار ما گفت: البته این‌طور هم که ایشان فرمودند نیست، چراکه خود من تا به حال ۱۲۴ تصادف منجر به پرداخت دیه داشتم که به ۲۴ ساعت نکشیده نقدش کردم. بالاخره ما هم راه و رسمش را یاد گرفته‌ایم. خرجش یکی دوتا آشنا است که باید رو بیاندازیم و کارمان را پیش ببریم.

یکی از عابران پیاده در حالی که منتظر یک ماشین مدل بالا بود به وقایع‌تهرانیه گفت: راننده‌ها خیلی محتاط شده‌اند، دیگر مثل گذشته نیست که طرف گازش را می‌گرفت و از راه‌آهن تا تئاترشهر ۱۴ نفر را زیر می‌کرد. الان چند سالی است سعی می‌کنم خودم را فدای خانواده کنم بلکه دیه‌ام مشکلات اقتصادی خانواده‌ام را حل کند، اما هم دست‌فرمان‌ها خوب شده است و هم راننده‌ها احتیاط می‌کنند. آنها هم که احتیاط نمی‌کنند، ماشینشان ارزش مردن را ندارد و معلوم است اوضاع‌شان مثل خود ما است.

در پایان این گزارش باید مجدداً هشدار دهیم که هرچه زودتر جهت گرفتن الحاقیه‌ی بیمه‌ی خود اقدام کنید تا هم خیال خودتان راحت باشد و هم خیال خانواده‌ی صاحب عزا. خبرنگار ما در حال برگشت به دفتر روزنامه بود که یک شیرپاک خورده‌ای زیرش گرفت و راحتش کرد. اتفاقاً راننده‌ی مذکور الحاقیه بیمه هم داشت. آن خدابیامرز هم که گزارش‌هایش به دردی نخورد شاید با رفتنش چیزی گیر روزنامه بیاید.

پایان پیام

گزارش‌گر: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل