گلونی

رحمانپور در جشنواره موسیقی نواحی می‌خواند

ایرج رحمانپور خواننده نامی موسیقی لری، یکی از استادانی است که در بخش غیر رقابتی نهمین جشنواره موسیقی نواحی اجرای موسیقی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ستاد خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی، هیئت انتخاب جشنواره موسیقی نواحی ایران، نام گروه‌ها و نوازندگان پیشکسوت موسیقی نواحی را که امسال در قالب اجراهای گروهی، تک‌نوازی و دونوازی، برای علاقه‌مندان حاضر در جشنواره اجرای برنامه می‌کنند، معرفی کرد.

در میان این استادان و گروه‌های حاضر در بخش غیررقابتی، نام استاد ایرج رحمانپور و ناصر وحدتی، خوانندگان موسیقی لری و گیلکی نیز به چشم می‌خورد.

بر مبنای اعلام هیئت انتخاب نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، این گروه‌ها و نوازنده‌های پیشکسوت حاضر در جشنواره عبارتند از: تک‌نوازی کمانچه و آواز لری با اجرای استاد ایرج رحمانپور و فرشاد سیفی؛ دونوازی سرنا و دهل به سرپرستی بابک پیمانی از لرستان؛ تکنوازی دوتار استاد رحمان گواهی از شیروان شمال خراسان؛ تکنوازی قرنه پرویز عبدالهی از ساری؛ نوازندگی عاشیق احد ملکی علیشاهی از تبریز؛ تک‌نوازی کرنا نصرالله خسروی‌زاده از کهگیلویه و بویراحمد؛ آواز دایره و تار با اجرای حسین تجلی و سید جعفر سید از بهبهان؛ بیت‌خوانی و هوره‌خوانی شفیع خالدی از سنندج؛ قمادین با اجرای چراغ گیلانی از کهوروئیهٔ کرمان؛ تک‌خوانی و تک‌نوازی آی‌محمد یوسفی از درگز؛ و تک‌نوازی دوتار و تک‌خوانی سیداحمد حسینی از علی‌آباد کتول.

نام دیگر گروه‌ها و استادانی که در این دوره از جشنواره اجرا خواهند داشت نیز از این قرار است: اجرای موسیقی قشقایی مرادقلی ابراهیمی؛ تک‌نوازی نی انبان محسن شریفیان از بوشهر؛ تک‌نوازی تار اصغر پورزاد از جهرم؛ سرنا و دهل علی قادر آتشگر از زابل؛ آواز کردی ابراهیم قادری از مهاباد؛ خوانندگی بیت و حیران محمدرسول عبدالله‌پور از منطقه خاتوخاس مهاباد؛ تکنوازی کمانچه حیدرعلی عاشقی از درگز؛ و گروه «شقایق‌های کالپوش» به سرپرستی حسین رحمتی از شاهرود و میامی.

گروه «وصال شیرازی» با اجرای خلیل یوسفی‌پور و محمدرحیم آدینه‌پور از شیروان شمال خراسان؛ گروه «بهار» بندر ترکمن به سرپرستی عبدالحمید رژیم از گنبد؛ گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان؛ و گروه «مقام نوازان تنبور شاهو» به سرپرستی فرخ یادگاری از سر پل ذهاب؛ گروه «آوای ترشیز» به سرپرستی محمد طاحویی از کاشمر؛ گروه «مکران» با اجرای نصیر احمد ملازئی از کاشمر؛ گروه «گیل و آمارد» به سرپرستی ناصر وحدتی؛ گروه «صرا روشن» به سرپرستی نایبعلی صحراروشن از خراسان؛ و گروه «اخوان» به سرپرستی مسعود مرادی از سنندج.

اجراهای استادان موسیقی نواحی و گروه‌های حاضر در بخش غیر رقابتی نهمین جشنواره موسیقی نواحی در تالار خانه شهر کرمان برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، ١٧ تا ٢١ اردیبهشت ماه جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل