گلونی

عنوان بین‌المللی شایسته این جشنواره بود

طراح و گرافیست برجسته کیفیت جشنواره جهانی فیلم فجر را قابل قبول ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابراهیم حقیقی طراح و گرافیست مطرح که در چند دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی فجر پوستر اصلی جشنواره را طراحی کرده، درباره کیفیت برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بین‌الملل فیلم فجر سال قبل با بی‌نظمی و نارضایتی برگزار شد، امسال همه‌چیز با نظم پیش رفت. باید تاکید کنم عنوان بین‌المللی شایسته این جشنواره بود. تمام بخش‌های این جشنواره حاکی از این است که این جشنواره به پس از گذر سال‌ها به بلوغ رسیده است.

او دراین باره افزود: از دومین سال برگزاری جشنواره فجر، هر سال به گونه‌های مختلف با این جشنواره همراه بوده‌ام. در تمام این سال‌ها شاهد فراز و فرودها و افت و خیزها بودم. این جشنواره سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته است تا امروز به این بلوغ برسد.

حقیقی که در چند دوره پوستر جشنواره را طراحی کرده، درباره پوستر اصلی جشنواره امسال گفت: در جشنواره ملی، پوستر اصلی تصویر مرحوم خسرو شکیبایی بود. در همان دوره توصیه کردم ای کاش از تصویر هنرمندان برجسته‌ای که هنوز در سینمای کشورمان می‌درخشند، استفاده کنیم. افرادی مانند علی نصیریان که این روزها در سریال شهرزاد به شکل حیرت‌انگیزی ایفای نقش می‌کند.

او ادامه داد: پوستر امسال دو وجهی بود. هم تصویر یکی از برجسته‌ترین بازیگران کشور در آن استفاده شده، هم یادآور یکی از فیلم‌های شاهکار تاریخ سینما است. برای نسل ما این پوستر حیرت‌انگیز و خاطره‌انگیز است.

این گرافیست برجسته ادامه داد: این پوستر بسیار متفکرانه است. بی‌آنکه ادعایی داشته باشد فریم خالص، با ساختاری سالم و آکادمیک است که به پوستر تبدیل شده است. آنچه که متاسفانه در طراحی پوسترهای اخیر توسط برخی افراد بی تجربه رایج شده این است که در پوستر از المان‌هایی استفاده می‌شود که نشان دهنده بی‌محتوایی پوستر است. اما این پوستر از زیبایی به کمال رسیده بود. این پوستر ظرفیت زیبایی شناسانه آکادمیک بالایی دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل