گلونی

فنلاند آماده مشارکت در زمینه مدیریت تجاری

سفیر فنلاند گفت: پتانسیل‌های خوبی را در لرستان شناسایی کرده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هاری کمرانین در دیدار با استاندار لرستان، افزود: در مدت ۲۴ ساعت گردش‌های خوبی از لرستان داشتیم از جمله مجتمع‌های گردشگری و مراکز تاریخی و با فرهنگ و سنت شما به خوبی آشنا شدم.

وی با بیان اینکه اولین‌بار است که در لرستان حضور دارم و پتانسیل‌های خوبی را در این استان شناسایی کرده‌ام، اظهار کرد: فنلاند کشور کوچکی است و نسبت به استان شما از پتانسیل‌های کمتری برخوردار است.

سفیر فنلاند تصریح کرد: علم و تکنولوژی کشور ما را اگر با پتانسیل‌های استان شما ترکیب کنیم نتیجه‌ای بزرگ به‌دست می‌آید و زمینه‌های مشترک زیادی می‌تواند موجب همکاری بین استان لرستان و کشور فنلاند شود.

کمرانین اضافه کرد: شرکت‌های فنلاندی مهمی در جهان که فعالیت دارند علاقمند به حضور در ایران و مشارکت در توسعه اقتصادی ایران شده‌اند و تمدن بسیار بزرگ ایران جاذبه خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش و فعالیت‌های آموزشی نیز فنلاند آماده گسترش همکاری‌های فی‌مابین هستند.

سفیر فنلاند افزود: مدیریت تجاری زمینه دیگر همکاری است که فنلاند آماده مشارکت با استان لرستان در این زمینه است.

کمرانین اظهار کرد: در دوهفته آینده وزیر امور خارجه ایران دیداری را از فنلاند خواهند داشت و در این سفر زمینه‌های مشارکت عملی و همکاری اقتصادی فی‌مابین گسترش یابد.

وی تصریح کرد: در تاریخ گذشته در کشور ایران و فنلاند هواره دوستی و همکاری وجود داشته است و حتی در برهه‌ای از تاریخ این دو کشور مرز مشترک داشته‌اند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل