گلونی

مذاکرات با علی رهبری بی‌نتیجه بود

با توجه به اقداماتی که از سوی سازمان حج و زیارت برای انجام مقدمات حج صورت گرفته و با توجه به اینکه سیاست و تلاش ما بر این است که زائرین به حج تمتع بروند ولی تجربه مذاکرات نشان داده که دولت عربستان سعودی مایل به همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه نیست.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در حاشیه جشن زادروز هنرمندان پیشکسوت با بیان این مطلب افزود: ما در حال از دست دادن زمان برای اعزام زائرین هستیم و زمان تامین مسکن و مایحتاج حجاج و دریافت روادید از دست رفته است و جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه زیر بار برنامه‌های تحکمی آنان نخواهد رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید حرمت زائران بیت‌الله‌الحرام حفظ شود بنابراین تا زمانی که درخواست‌های ما و امنیت حجاج تامین نشود اعزام حجاج به عربستان انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: وظیفه ما گفتمان سازی و تبلیغ فرهنگ اقتصاد مقاومتی است. بنابراین از ابتدای امسال این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است و ممکن است تا آخر سال هم ادامه یابد.

جنتی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله فیلم‌های سینمای، نگارگری، کتاب و.. که در جهت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باشد، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادامه همکاری علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک گفت: وی در کار خود فرد ممتازی است و قرارداد یک ساله وی به پایان رسیده است و فعالیت‌های وی در چارچوبی تعریف شده بود ولی اختیارات بیشتری را درخواست می‌کرد و وزارت ارشاد هم در چهارچوب قانونی خود عمل می‌کند، بنابراین مداکره با وی به نتیجه‌ای نرسید.

جنتی ادامه داد: اما افرادی دیگری هم در کشور هستند که در کار رهبری ارکس‌تر ممتاز باشند بنابراین به اینگونه نیست که ارکس‌تر سمفونیک به کار خود ادامه ندهد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل