گلونی

نامزدهای جشن بازیگر خانه تئاتر اعلام شد

در نشستی که امروزسه شنبه ۷ اردیبهشت‌ در خانه تئاتر برگزار شد؛ بهزاد فراهانی و فرهاد تجویدی، کاظم هژیرآزاد،هوشمند هنرکار نامزدهای بازیگری نمایش‌های به صحنه رفته در سال ۹۴ و نیز فروردین ۹۵ را از میان ۳۱۵ اثر معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرهاد تجویدی با اشاره به اینکه ۷۳ اثر به داوری نهایی رسیده‌اند با گلایه از برخی پیش‌داوری‌هایی که نسبت به روند داوری صورت می‌گیرد، اظهار کرد که از ۷۳ نفر ۱۲ کاندید زن و ۱۲ کاندید مرد مشخص شده‌اند.

بر این اساس نامزدهای بازیگری زن و مرد در جشن شب بازیگر عبارتند از:

بازیگری زن:

شهره سلطانی (ولنتاین)- الهام کردا (شنیدن)- پانته‌آ پناهی‌ها (کالیگولا)- مونا احمدی (شنیدن)- فریبا متخصص (هیچ کس نبود بیدارمان کند)- گیتی قاسمی (عامدانه عاشقانه قاتلانه)- نسیم ادبی (هتلی‌ها)- ستاره پسیانی (اتاق ورونیکا)- بهناز جعفری (اتاق ورونیکا)- باران کوثری (شب آوازهایش را می‌خواند)- پانته‌آ بهرام (در خواب دیگران)- سحرناز عباس‌زاده (مونس)

نامزدهای بازیگری مرد:

حسام منظور (اودیسه)- رضا بهبودی (همه چیز می‌گذرد تو نمی‌گذری)- هوتن شکیبا (سوراخ)- صابر ابر (کالیگولا)- حسن معجونی (اسم)- فرید قبادی (ترور)- صادق ملکی (ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی)- محمد نصرتی (ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی)- شهروز دل‌افکار (باد شیشه را می‌لرزاند)- مجتبی پیرزاد (B5-6)- آرش فلاحت‌پیشه (ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی)- ایمان صیادبحرانی (سرگیجه).

در این نشست همچنین اعلام شد که از چهار پیشکسوت حوزه بازیگری تئاتر تقدیر خواهد شد که سیروس ابراهیم‌زاده و اکبر زنجان‌پور از تهران و سارا توکلی و ناصر جعفری از میناب و اردبیل تجلیل می‌شوند.

همچنین فرهاد تجویدی که مسوولیت هماهنگی برای اسپانسر جشن بازیگر را بر عهده دارد و در نشست حضور داشت، اعلام کرد که به درخواست داوران امسال در هر دو بخش بازیگری زن و مرد؛ چهار برگزیده معرفی می‌شوند.

بهزاد فراهانی، رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر هم با اعلام اینکه طبق صحبت‌هایی که با اسپانسر این جشن صورت گرفته و قرار است مسائل مالی پشتیبانی شود، تدارک لازم در حال انجام است تا بازیگران نمایش‌هایی که در شهرستان‌ها به صحنه می‌روند را به شکلی در این جشن مورد قضاوت و داوری قرار گیرند.

این بازیگر همچنین در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: ما باید بسیاری از مسائل خود را به مجلس منتقل کنیم تا قانون‌مند شود که در این راستا برای اولین بار و برای فرستادن یک وکیل به مجلس مشارکت فعال در انتخابات داشتم و برای معرفی بیشتر یک کاندیدا به فراهان سفر کردم.

او با بیان اینکه ما به شدت دغدغه بیمه داریم، ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم ما سالن‌های دولتی است مثل تالار وحدت که یک تاجر در آنجا شبی چند میلیون پول برای اجرای یک برنامه می‌گیرد. ضمن اینکه مدام گفته می‌شود بودجه تئاتر دو برابر شده اما حتی گزارش خرج کردن آن را هم ارائه نمی‌کنند.

فراهانی خاطرنشان کرد: بودجه خانه تئاتر که مصوب دولت در وزارتخانه است هر سال بخشی از آن کاهش پیدا می‌کند و نمی‌دانم این چه وزارت ارشادی است که پولی را که به نام ما گرفته در جای دیگری خرج کرده است.

در بخش دیگر از این نشست، کاظم هژیر آزاد که در این نشست حضور داشت هم در سخنانی گفت: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که به نظر می‌رسد مسوولان هم تئاتر را می‌خواهند و هم نمی‌خواهند. شورای انقلاب فرهنگی در یک دوره‌ای چارچوبی را برای ایجاد شغل هنرمندان ترسیم کرد و به سازمان‌ها دستور داد که آن را اجرا کنند اما اولین جایی که اجرا نکرد وزارت ارشاد بود به همین دلیل مشخص نیست سیاست فرهنگی چیست! هرچند وظیفه ما در انجمن بازیگران خانه تئاتر این است که نقاط ضعف را فاش کنیم و پیشنهاداتی را ارائه دهیم.

در این نشست اعلام شد که برگزیدگان چند بخش از جمله استعدادهای ویژه همچنان در حال داوری هستند و قرار است بهترین مدیر سالن که با داوران همکاری داشته، معرفی و تقدیر شود.

هوشمند هنرکار هم که در این نشست حضور داشت با اعلام اینکه احترام برومند (همسر داود رشیدی) اجرای مراسم شب بازیگر را برعهده دارد و گروه موسیقی ژیوار نیز برنامه‌ای تدارک دیده‌اند، گفت: با رای جمعی به این نتیجه رسیدیم که استاد مشایخی پیام ملی به مناسبت روز جهانی تئاتر بنویسد که اگر سرحال باشند و بتوانند به مراسم بیایند، توسط خودشان قرائت خواهد شد.

برگزیدگان جشن بازیگر شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر معرفی می‌شوند.

پایان پیام
خروج از نسخه موبایل