گلونی

پایگاه گلونی امانت‌دار است

پایگاه خبری گلونی، احسان میرزایی: بسیاری از رویداد‌های فرهنگی، هنری و محیط‌زیستی در استان‌های کشور به دلایل مختلف آن طور که باید منتشر یا منعکس نمی‌شوند. اما به لطف اینترنت و شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی، گاهی شهروند‌خبرنگاران این اخبار را در فضای مجازی منتشر می‌کنند، که هم خوب است و هم بد. خوب است چون نشان‌دهنده توجه و حساسیت برخی شهروندان به پیرامون‌شان است.  بد است چون اخبار منتشر شده منبع مشخص و موثق ندارد و گاهی اخبار یک کلاغ چهل کلاغ می‌شود و گاهی خبری بعد از مدتی فراموشی دوباره میان کاربران دست به دست می‌شود.
اما مشکلاتی مانند سوادرسانه‌ای نداشتن برخی کاربران، و پخش پیام‌های ناموثق و بدون منبع باعث انحراف و درگیری افکار عمومی شده است. به دلیل این مشکلات شدیدا به پایگاه‌های خبری که هم حرفه‌ای و هم مردمی باشند، نیاز است. پایگاه‌های خبری مجوزدار که بدون وابستگی به هیچ سازمان و ارگانی از بطن جامعه برخاسته باشند؛ حرف مردم را درک کرده، درست منعکس کنند و پیگیر خواسته‌های مخاطبان باشند.
به نظر من پایگاه خبری گلونی خاستگاهی مردمی داشته و مطالبه‌گری خوبی دارد. آنچه طی یک سال گذشته در این پایگاه دیدم را به طور خلاصه در یک جمله می‌گویم: ای کاش هر شهر و استانی یک پایگاه خبری گلونی داشت و به جرات بگویم، اگر این طور بود حال روز محیط زیست‌مان هم بهتر بود.
به نظرم پایگاه خبری گلونی علاوه بر نقش اطلاع‌رسانی، آموزشی و ترویجی برای مخاطبان فرصت‌هایی چون ارتباط مستقیم با مدیر مسئول، جایگاه خوب مدیر مسئول در جامعه، انتقال پیام مخاطبان به مسئولین، انتشار اخبار شهروند‌خبرنگاران به نام خودشان و حمایت از افراد مستعد را دارد و همین طور از مزایای آن می‌توان به انتشار اخبار موثق، تحلیل‌های کارشناسی و امانت‌داری اشاره کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل