آغاز سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ

آغاز سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ

دومین سمینار بین‌المللی «محیط زیست، دین و فرهنگ» صبح امروز شنبه همزمان با هفته زمین پاک با حضور رییس جمهوری در پارک پردیسان تهران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این سمینار با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، برنامه سازمان ملل متحد (یونپ) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) برگزار می‌شود.

آغاز سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ

این سه سازمان با برگزاری مشترک این سمینار تلاش دارند تا این پیام را به جهانیان برسانند که ‘گفت‌وگو’ بنیان هر نوع درک مشترک در میان نسل بشر، جوامع، فرهنگ‌ها و ادیان است.

این سمینار در راستای سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب است و تقویت صلح و آزادی بیشتر در جهان از اهداف مهم آن به شمار می‌رود.

سخنرانان و مهمانان خارجی سمینار از ۱۵ کشور جهان هستند و به لحاظ توزیع جغرافیایی تمامی قاره‌ها را در بر می‌گیرند. همچنین طی این سمینار دو روزه شرکت‌کنندگان از ۹ مذهب مسیحی، کاتولیک، سنی، شیعه، جین، هندو، زرتشتی، کلیمی و بودا در پنج میزگرد تخصصی به سخنرانی و بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

به واسطه چارچوب گسترده و ارتباطات بین‌المللی، این سیمنار تلاش می‌کند تا زمینه نشستی از برترین گفتمان‌ها و تبادل آرا میان نمایندگان و متخصصان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف ایجاد کند تا به درکی فلسفی برسیم از اینکه چگونه دین وفرهنگ می‌توانند به حفظ و نگهداری و بهبود محیط زیست کمک کنند.

چار چوب این سمینار ‘دگرگون‌سازی دنیای ما دستورکار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار’ است که در نشست اخیر سازمان ملل در نیویورک (۱۵ سپتامبر) به عنوان برنامه عمل مردم، سیاره و سعادت تأیید شده است.

پایان پیام

کد خبر : 17018 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17018
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات