ارکستر کوبه‌ای نایریکا روی صحنه می‌رود

ارکستر نایریکا به سرپرستی «مهرسیما سعادت» و رهبری «مینو رضایی» ۳۱ اردیبهشت ماه در تالار وحدت به هنرنمایی می‌پردازد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کنسرت که متشکل از یک گروه ۵۲ نفره می‌باشد، از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. نایریکا به دلیل نگرش خاصش به موسیقی توانسته موفقیت‌های بسیاری از جمله اخذ لوح تقدیر در جشنواره برج میلاد و همکاری در گروه تلوزیونی مختارنامه را در کارنامه هنری خود درج کند.
این کنسرت در دو بخش اجرا می‌شود. در بخش اول قطعات برکت، قطعه کردی، رهایی و در بخش پایانی این آن زمان، آن این زمان، عود و معبود و گفت‌وگو اجرا می‌شود.

در کنسرت «نایریکا» مریم شفاهی سرپرست هم آوایان و مدیریت گروه را زهرا همت یار عهده‌دار می‌باشد.
کنسرت کوبه‌ای تلفیقی «نایریکا» روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه، ساعت ۳۰/۲۱ در تالار وحددت میزبان مخاطبان خواهد بود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

آشنایی با سازهای کوبه‌ای

سازهای کوبه‌ای یا ساز کوبه یا پِرکاسیون به سازهایی گفته می‌شود که از طریق ضربه، تکان، سایش، خراش یا هر عمل دیگری که منجر به نوسان شود، تولید صدا کنند.

وظیفهٔ اصلی سازهای کوبه‌ای معمولاً اجرای ضرب‌آهنگ (ریتم) در متن آهنگ است، ولی توانایی اجرای ملودی را هم دارند. تاریخچهٔ سازهای کوبه‌ای به هزاران سال پیش برمی‌گردد. این سازها احتمالاً پس از صدای انسانی قدیمی‌ترین نوع سازها هستند. سازهای کوبه‌ای را عموماً می‌توان به دو دستهٔ سازهای کوبه‌ای با کوک معیّن مثل زیلوفون و سازهای کوبه‌ای با کوک نامعین مثل انواع طبل تقسیم کرد.

انواع سازهای کوبه‌ای
زنگ (زنگوله)
بلز
تومبا
طبله
دهل
تنبک (تمبک)
تشمال
دمام
دف
تمپو
ناغارا
دایره‌زنگی
طبل
سنج
مثلث
تیمپانی
زیلوفون
ماریمبا
چِلِستا
گلوکن‌اشپیل
ویبرافون
ماراکا
قاشقک (کاستانِت)
تام-تام
گنگ
درام
کوزه (ساز)
آینه پیل
شندف
درای (جرس)
پنداریک
طاس (ساز)
ضرب زورخانه
هنگ (ساز)
کاخون
بندیر

کد خبر : 18621 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18621
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات