امیرسلیمانی، فراموش‌نامه را به نیاوران می‌آورد

نمایش فراموش‌نامه از ٢۶ اردیبهشت ماه تا ٢٨ خردادماه هر شب ساعت ٢١ درسالن گوشه، فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش فراموش‌نامه، با طرح اولیه سعید امیرسلیمانی ونوشته فرهاد نقدعلی، نمایشی است که کارگردانی آن را نیز سعید امیرسلیمانی بر عهده دارد.

سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان این نمایش عنوان داشت: نمایش فراموش‌نامه در یک پرده با کاراکترهای محدودی چون دکتر که بیماری آلزایمردارد، دخترش تهمینه و پرستارش به نام سهراب شکل گرفته است.

وی درمورد موضوع این نمایش بیان داشت: تم اصلی این نمایش موضوع عشق است که همیشه درجهان باقی است، به موضوع بیماری آلزایمر پرداخته و نمایشی واقعیت گراست که برداشتی هم ازشاهنامه درآن وجود دارد. البته در بخش‌هایی از آن بنابر موقعیت‌های خاص طنز نیز به کاررفته است.

امیر سلیمانی با بیان اینکه متن نوشته شده فرهاد نقد علی با بازبینی سپند امیرسلیمانی برای اجرا درنمایش آماده شده که می‌توان گفت ۵٠% نوشته اصلی تغییر کرده افزود: هدفم ازاجرای این نمایش برای مخاطبان این بود که چرا محبت و عاطفه بین مردم ما کم شده است زیرا ما ایرانیان در دنیا معروف به مهربانی و دوستی بودیم.

سعید امیرسلیمانی ازبازیگران با سابقه کشور می‌باشد، که کارگردانی نمایش نامه‌هایی چون سایه سی‌مرغ، پرستو‌ها و نهار لعنتی را نیزدرکارنامه هنری خود به همراه دارد. وی پس ازاقامت یک ساله در کشور امارات، نمایش فراموش‌نامه در بازگشت به ایران اولین کارهنری وی به‌شمارمی‌آید.

گفتنی است این نمایش با بازی سعید و سپند امیرسلیمانی همراه با الهام پاوه‌نژاد به روی صحنه می‌رود و علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت تیکت و گیشه فرهنگ‌سرای نیاوران مراجعه نمایند.

پایان پیام

سعید امیرسلیمانی

سعید امیرسلیمانی زاده سنگلج و بزرگ شده شمیران است. پدرش علاقه‌مند به هنر بود و با موسیقی‌دانان نامدار زمان خود دوستی و مراوده داشت؛ کسانی همچون ابوالحسن خان صبا، مرضیه و غلامحسین بنان که مهمانان گاه و بی‌گاه خانه پدری امیرسلیمانی در شمیران بودند. پرورش در چنین محیطی او را از کودکی به هنر علاقه‌مند ساخت، به طوری که در دوران مدرسه نمایش‌هایی می‌ساخت و نمایش‌هایی را که به همراه پدر و مادرش دیده بود با دوستانش دوباره اجرا می‌کردند.

فعالیت حرفه‌ای او از هجده سالگی و با ورود به تئاتر آناهیتا که سرپرستان آن مهین و مصطفی اسکویی بودند، آغاز شد. او در آنجا با محمود دولت‌آبادی، محسن یلفانی، یدالله شیراندامی و مهدی فتحی هم‌بازی بود.

کد خبر : 18580 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18580
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات