برنامه‌های روز لرستان در نمایشگاه کتاب

برنامه‌های روز لرستان در نمایشگاه کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) روز فرهنگ لرستان در شهر آفتاب تهران، با حضور مسئولین استانی و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با اشاره به اینکه، اجرای این مراسم از بیست و سوم به شانزدهم اردیبهشت ماه تغییر کرده است، گفت: این مراسم ابتدا قرار بود در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب برگزار شود که پس از رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار شد یک هفته زودتر و همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) به اجرا درآید.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان، ١۴ عنوان برنامه برای اجرای در روز فرهنگ لرستان پیش‌بینی شده که سخنرانی نماینده‌ی ولی فقیه و امام جمعه‌ی خرم‌آباد، استاندار لرستان و دو تن از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و علمی استان جزء این برنامه‌هاست.

برنامه‌های روز لرستان در نمایشگاه کتاب

حنان اضافه کرد: در این روز قرار است ضمن تجلیل از ناشران و نویسندگان استان، از حداقل ١٠ عنوان کتاب جدیدالتالیف مؤلفین استانی نیز رونمایی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، اجرای موسیقی محلی و مراسمات آیینی و همچنین هم‌نوازی سرنا و دهل را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان و تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی، شعرخوانی سه تن از شعرای مطرح استان و اجرای نقالی، از مهمترین برنامه‌های هنری این روز خواهند بود.

وی اظهار داشت: اعزام دانشجویان، نویسندگان، کتاب‌داران و فعالان فرهنگی و همچنین دعوت از مدیران استانی و روسای دستگاه‌های فرهنگی جهت بازدید از نمایشگاه، یکی دیگر از برنامه‌های این روز است.

برنامه‌های روز لرستان در نمایشگاه کتاب

حنان ادامه داد: فضاسازی و اطلاع‌رسانی مناسب در فضای نمایشگاه کتاب و برپایی نمایشگاه عکس معرفی لرستان شامل اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان برنامه‌های دیگری است که در روز فرهنگ لرستان اجرا خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع و معرفی لرستان به بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهره گرفته‌ایم.

پایان پیام

کد خبر : 17299 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17299
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات