بزرگداشت نادر گلچین در تالار وحدت

آیین بزرگداشت نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی با عنوان ” بوی بهار” هشتم اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آیین تجلیل و نکوداشت نادر گلچین، خواننده پیشکسوت موسیقی ایران با عنوان «بوی بهار»، ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور پیشکسوتان موسیقی برگزار می‌شود در نماهنگی از زندگی این هنرمند، تعدادی از هنرمندان موسیقی در مورد نادر گلچین صحبت خواهند کرد.

از دیگر قسمت‌های این برنامه چند اجرای موسیقی توسط هنرمندان سرشناس و همچنین سخنرانی یکی از پیشکسوتان موسیقی خواهد بود. در پایان نیز مراسم تقدیر از نادر گلچین، هنرمند پیشکسوت برگزار خواهد شد.

این مراسم به همت مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش برگزار می‌شود.

پایان پیام

نادر گلچین

نادر گلچین از جمله خوانندگان صاحب سبک و دارای صدایی خاص خود بود. بیشتر آثار او به سال‌های پیش از انقلاب بازمی‌گردد. از آثار مهم او در آن دوران می‌توان 《تشنه》«یوسف گم‌گشته»، «مرغ سحر»، «کوچه باغ راز» (با شعری از قدمعلی سرامی که توسط معین، غلامحسین مختاباد و محمد اصفهانی بازخوانی شده است)، «ناوک مژگان»، «نوای کاروان»، «قصه شهر عشق»، «مسبب» (با ملودی نادر گلچین و شعری از رحیم معینی کرمانشاهی که توسط الهه و داریوش بازخوانی شده است)، «من دیگه بچه نمی‌شم» و آلبوم‌های «گریز»، «نفس باد صبا» و «زلف بنفشه» یاد کرد.

گلچین صدایی خاص با سوزی پنهانی و نیز پخته و پرورده داشت که با ساختار ارکستری هماهنگی زیادی دارد. او همچنین از تحریرهای شمرده و پخته آوازی برخوردار بود و سعی می‌کرد که محدوده صدایش را بشناسد و در همان محدوده از تمامی ظرفیت‌های صدایش بهره ببرد. وی شعر را به خوبی می‌شناخت و به همان خوبی و شمردگی در آوازهایش ادا می‌کرد.

نادر گلچین با گوش سپردن به صفحه های گرامافون از اساتیدی چون رضاقلی‌میرزا ظلی ، ادیب خوانساری ، تاج اصفهانی و … با دستگاهها، نغمه ها و گوشه های موسیقی اصیل ایرانی آشنا شده و در واقع بدون استفاده از استاد خاصی، سبک آوازی خاص خود را ساخته بود.

کد خبر : 17233 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17233
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات