بهره‌برداری از مجموعه بزرگ باغ کتاب تهران

قائم‌مقام شهردار تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران، عیسی شریفی، روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، طی مراسم بازدید از مجموعه فرهنگی باغ کتاب و مجموعه سراسر نمای حماسه خرمشهر، از بهره برداری آزمایشی باغ کتاب در آبان ماه سال جاری، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عیسی شریفی گفت: بهره‌برداری از مجموعه بزرگ باغ کتاب که مراحل ساخت آن طی سال‌های گذشته در حال انجام بوده است، در دو فاز آزمایشی و رسمی به ترتیب آبان ماه و بهمن ماه سال جاری انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: قرار است بهره‌برداری رسمی از باغ کتاب، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بهره‌برداری از مجموعه سراسر نمای خرمشهر همزمان با سال‌روز آزادسازی خرمشهر انجام شود.

قائم مقام شهردار تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران، همچنین بر لزوم نگاه یکپارچه به کل مجموعه‌های فرهنگی اراضی عباس آباد تاکید کرد و گفت: تمامی طرح‌ها و مجموعه‌های فرهنگی واقع در اراضی عباس آباد، باید به صورت یکپارچه، هماهنگ و در یک راستا، در نظر گرفته شوند.

شریفی افزود: طراحی مجموعه باغ کتاب به گونه‌ای است که قابلیت بازدید روزانه ۲۰ هزار نفر را دارد و از این ظرفیت بخش قابل توجهی به فضاهای کودکان و نوجوانان اختصاص داده شده است.

حجه‌السلام والمسلمین امرودی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، نیز در این جلسه ضمن یادآوری ارزشهای دینی و ملی، بر محوریت هویت اسلامی و ایرانی بعنوان ستون فقرات طرح‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری تاکید کردند.

هم چنین، علیرضا جعفری، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، در راستای تاکید شهردار تهران مبنی بر اتمام و بهره برداری از ۲ پروژه باغ کتاب و سراسر نمای حماسه خرمشهر، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات باقیمانده پروژه‌ها، از لزوم افزایش اعتبارات جهت تکمیل طرح‌های باقیمانده خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت پروژه باغ کتاب و به اتمام رسیدن بالغ بر ۸۵ درصد امور ساخت، تکمیل و تحویل پروژه باغ کتاب در سال جاری، نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری است. مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی همچنین افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران تمام توان خود را جهت تکمیل و افتتاح پروژه‌ها در سال جاری بکار گرفته است.

در ادامه، مجید حسینی، مشاور رسانه‌ای و مطبوعاتی شهردار تهران و مدیرعامل موسسه نشر شهر، نیز در این جلسه بعنوان بهره بردار رسمی باغ کتاب، ضمن ارائه طرح تالار علم و دانش در داخل مجموعه باغ کتاب بر لزوم افزایش اعتبارات اشاره کرد و گفت: با توجه اینکه نسل جوان امروز، دارای نیازهای متنوع در حوزه علمی ست، لازم است در کنار تمهیدات حوزه کتاب، فضایی هم برای پاسخ به نیازهای علمی پژوهشی در حوزه‌های فناوری و تکنولوژی در نظر گرفته شود که بهمین منظور افزایش اعتبارات از اولویت‌های بهره برداری از پروژه باغ کتاب است.

پایان پیام

کد خبر : 18308 ساعت خبر : 10:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18308
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات