تخت جمشید نمونه بارز توجه به کیفیت در کار

پروفسور مجید سمیعی استاد علوم مغز و اعصاب جهان در بازدید از میراث جهانی تخت جشمید گفت: تخت جمشید و دیگر اماکن تاریخی ایران، اشاعه‌دهنده فرهنگ و توانمندی‌های ایرانیان و راهی برای شناساندن بیشتر تاریخ ایران زمین است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، سمیعی بعد ازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید شرکت‌کنندگان پنجمین همایش فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های مغز و اعصاب در شیراز از میراث جهانی تخت جمشید بیان کرد: جراحان و پژوهشگرانی که امروز در تخت جمشید حضور یافته‌اند، تخت جمشید را تنها نه از آن جهت که بنایی عظیم است قابل تحسین می‌دانند بلکه به توانمندی فکر و مغز ایرانیان در دو هزار و ۵۰۰ سال پیش در طراحی، معماری، سیستم مدیریتی و خلق چنین آثار و نقوشی پی خواهند برد.

وی عزم همگانی برای حفظ و پاسداشت و اشاعه فرهنگ و تاریخ و توانمندی‌های ایرانیان را لازم و ضروری دانست و افزود: اکنون همه نگاه‌ها معطوف بر ایرانیان و توانمندی‌هایشان است.

سمیعی اظهارداشت: آنچه که امروز در تخت جمشید دیدم و همیشه بر آن تأکید دارم توجه داشتن به اصل کیفیت در انجام امور و خلق آثار است.

به عقیده وی، تخت جمشید بارزترین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد ایرانیان از گذشته دور تاکنون ماندگاری آثار و عملکرد خود را با تکیه بر اصل کیفیت و توجه به آن کار به اثبات رسانده‌اند.

وی متخصصان و دانشمندان را در این بازدید سفیرانی خواند که با دیدن بنای شکوهمند تخت جمشید، آوازه ایران را در تمامی ابعاد به گوش مردم کشور خود خواهند رساند.

این جراح برتر جهان ادامه داد: امیدوارم با تأسیس مراکز تحقیقاتی برای تربیت زبده‌ترین نیروی‌های مغز و اعصاب، ایران به یک مقصد عالی گردشگری پزشکی تبدیل شود که به یقین، این انتظار دور از ذهن نیست.

مجید سمیعی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر تهران) پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.

وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» داشته است.

سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.

سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از چهار اثر ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.

سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد در ایران حکومت کردند.

مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

پایان پیام

کد خبر : 17190 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17190
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات