خرم‌آباد برتر شد اما مشکلات باقی است

خرم‌آباد برتر شد اما مشکلات باقی است

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: در روزهای پایانی فروردین‌ماه خبری مبنی بر انتخاب خرم‌آباد به عنوان یک از هفت شهر برتر گردشگری در نوروز امسال روی خروجی خبرگزاری‌های سراسری و استانی نشست.
خرم‌آبادی‌ها در هر رسانه‌ای از جمله مجازی و غیر مجازی با خوشحالی فراوان این خبر را دست به دست می‌گرداندند و گاهی که یک دور کامل می‌چرخید، از فرط ذوق‌زدگی دوباره آن را با رنگ و لعاب دیگری بازپخش می‌کردند. اگر این اتفاق برای خرم‌آباد افتاده باشد جای بسی خوشحالی و سرمستی دارد ولی واقعیت را نباید کتمان کرد.
حالا که گردوخاک این پیروزی به زمین نشسته است و پای‌کوبی شهروندان اکثرا مجازی و مسئولان حقیقی به پایان رسیده است، شاید بهتر بتوانیم در مورد آن بحث کنیم.

خرم‌آباد برتر شد اما مشکلات باقی است

ملاک انتخاب شهرهای برتر مدیریت گردشگری در ایران بر اساس شاخص‌های ستاد اجرایی خدمات سفر کشور شامل:
کیفیت اطلاع‌رسانی به گردشگران در ورودی شهرها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری به مناسبت نوروز در سطح شهرها، کیفیت و سطح خدمات عمومی شهری، میزان کاهش تصادف‌های درون شهری نسبت به سال گذشته، نحوه نظارت بر خدمات سفر و رسیدگی به شکایت‌ها، میزان اقامت مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی شهرها، مدیریت امور شهری، تردد، اقامت و پذیرایی از مسافران ارزیابی و انتخاب شده‌اند.
اگر همه‌ی این موارد را در کنار هم بگذاریم و خوش‌بینانه به فهرست شهرهای برتر بنگریم درمی‌یابیم که حقیقتِ این خبر را درک نکرده‌ایم. تبلیغات مسئولان شهری در بزرگ کردن این خبر هم به این کج‌فهمی کمک زیادی کرده است. نکته جالب، سخن یکی از مسئولان شهری است که چند روز گذشته اظهار داشت که این موفقیت و پیروزی بزرگ مختص به یک اداره نیست و کاملا سربسته یادآور شده بود که ما هم شریکیم. خوشبختانه دعوا بالا نگرفت و به همین‌جا ختم شد.
به هر روی، طرف این نوشته فعالان رسانه‌ای خرم‌آباد است. ما باید بدانیم که هنوز مشکلات اصلی خرم‌آباد برای جذب گردشگر و مقصد سفر شدن پابرجاست. کمبود هتل و فرسودگی هتل‌های موجود، رسیدگی نکردن به آثار تاریخی شهر و.. از جمله موانع پیشرفت گردشگری در خرم‌آباد است و ما نباید پشت فهرست شهرهای برتر نوروزی پنهان کنیم. تحلیل صحیح اخبار و اطلاعات توسط رسانه‌های خصوصی می‌توان راه را برای توسعه حقیقی باز کند و دلخوش شدن به چنین فهرست‌ و آمار ما را از واقعیت دور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 17469 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17469
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات