دوگانه‌های چند‌پاره‌ساز

دوگانه‌های چند‌پاره‌ساز

پایگاه خبری گلونی، احد رستگارفرد: اصلاح‌طلب و اصولگرا، استقلال و پرسپولیس، و…

اینها همه دوقطبی‌های هستند که هر کدام، بخشی از بدنه هریک از اقوام ایران را دچار چندپارگی کرده‌اند.

برای نمونه، در زمینه سیاسی، تا همین ماه گذشته شاهد مشغولیت و دو قطبی شدن، جامعه لر در جبهه گیری‌های انتخاب مجلس بودیم.

در زمینه ورزش هم به اندازه تک‌تک رشته‌های ورزشی و به‌ویژه رشته‌های پرطرفدارتر و صنعتی‌تر شده‌اش دوقطبی‌های فراوان داریم.

این دو قطبی‌ها به خودی خود بد نیستند و رقابت بین هریک از آنها درجای خود باعث رشد جامعه ایران و پیشرفت آن می‌شوند. اصلا بودنشان نیاز جامعه ایران است.

امروز بیرانوند دروازه‌بان جوان و آینده‌دار لر، با تیم فوتبال پرسپولیس قراردادبست و رسما به این تیم پیوست.

حضور یکی دیگر از جوانان برومند و اخلاق‌مدار لر را در سطح اول ورزش کشور به این عزیز و جامعه لر تبریک می‌گوییم. به تیم پرسپولیس هم برای موفقیتش در جذب چنین بازیکنی تبریک می‌گوییم.

بیرانوند، برخلاف بسیاری از ورزشکاران لر که تا این سطح از ورزش کشور پیشرفت کرده‌اند، همواره نشان داده که دغدغه هویت و همتبارانش را دارد. آخرین نمونه این رویکرد ستودنی وی را می‌توان در ابراز همدردیش با داغدیدگان سیل‌زده مناطق لرنشین دید.

در زمانی که بسیاری از مدعیان لر هم‌سلک او با بی‌تفاوتی کامل و بروز کوچکترین واکنشی، از کنار حادثه سیل ویرانگر و داغدیدگی همتبارانش می‌گذشتند، بیرانوند و مهدی کیانی به‌ترتیب به‌عنوان لرهای لک و ثلاثی با در دست گرفتن تصویر، نوگل پرپر جامعه لر مهدی عزیز، نشان دادند که هرجا بروند ریشه‌هایشان را با خود می‌برند، و به یاد مردمشان هستند، البته مردم قدرشناس لر به یاد یاران روزهای سخت و تلخ خود هستند و تمام قد در کنار این سفیران اخلاقمند جامعه لر خواهند بود.

به هر روی بیرانوند پرسپولیسی شد،

به هر روی بیرانوند پرسپولیسی شد، اما او پیش از آنکه حتی فوتبالیست شود، یک لر بوده و آنچنان که نشان داده هنوز هم یک لر است.

و این وظیفه جامعه لر است که به پاس هم‌تباری، احترام وی را نگه دارد و در مسیر رو به رشدش همواره پشتیبان وی باشد و در هر حال او را تنها نگذارد.

 لازمه این مهم اسیر نشدن جامعه لر در دو قطبی فوتبال است. یکی از خیل دو قطبی‌هایی که بارها نشان داده‌اند، جامعه لر را تنها به عنوان سیاهی لشکر می‌خواهند و به هیچ روی در اندیشه جامعه لر نیستند.

اینکه لرها طرافدار آبی و قرمزهای تهرانی باشند هیچ سودی برایشان ندارد. نتیجه‌اش ضعیف شدن تیم‌هایی همچون گهر دورد، خیبر خرم‌آباد و نفت مسجدسلیمان و … است.

تیم‌هایی که قربانی هواداری لرها از تیم‌های غیر لرهستند. لرها باید نشان دهند که یکی از اصول اخلاقمندی لر، حمایت از خواهران و برادران است. باید نشان دهیم که لر بودن یک بازیکن کافیست که آن تیم تماشاچیان فراوانی به دست آورده است، که فقط و فقط طرفدار و هواخواه هم‌تبار خویش هستند و نه هیچ یک از دوقطبی‌های ورزشی.

باید نشان دهد که از رشد و درخشش هم‌تبار خویش خوشحال و شادمان می‌شود.

یادمان نرود که درخشش هر هم‌تبار ما افتخاری است برای همه جامعه لر و هر توهینی به وی، بی‌حرمتی به تک‌تک مردم لر است.

پایان پیام

کد خبر : 18837 ساعت خبر : 7:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18837
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

سپاس از مقاله جالب شما