سلام میرکریمی به جشنواره سی و پنجم

رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، در آخرین لحظات برگزاری جشنواره سی و چهارم، نوید آغاز یک جشنواره باشکوه در سال آینده را داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه در تالار وحدت آغاز شد. پس از پخش قرآن و سرود ملی، مجری مراسم مهسا ملک مرزبان به حاضران خوشامد گفت.

در ابتدا فیلمی از مدیران و دبیران جشنواره پخش شد که در آن درباره این رویداد صحبت کردند. حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در این فیلم گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر یک رویداد ملی است. ما جشنواره برلین ۲ یا کن ۲ نیستیم. در بخش دیگری از این فیلم، رضا کیانیان نوید داد که پوستر جشنواره سال آینده هم تصویری از یک بازیگر ایرانی و یک فیلم خواهد بود. همچنین کلیپی از روند آماده‌سازی غرفه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر و کارگاه‌های دارالفنون برای حاضران پخش شد.

اهدای جوایز با بخش معرفی برگزیدگان هنر و تجربه آغاز شد و برگزیدگان در این بخش جوایزشان را از دست حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی دریافت کردند. اندرو لا قرار بود در این بخش روی سن برود که به دلیل حضور در کارگاه کمی دیرتر به سالن رسید.

هنگام اهدای جایزه محمد امین، رضا کیانیان رییس کاخ جشنواره روی سن آمد و توضیح داد: جایزه محمد امین برای اولین‌بار است که در جشنواره جهانی فیلم فجر داده می‌شود. پیامبر ما که می‌گوید من برای اعتلای اخلاق آمده‌ام. ما هم امسال به یکی از نشانه‌های اخلاق در فیلم‌های جشنواره جایزه می‌دهیم.

فیلم «ازدواج با عشق»

فیلم «ازدواج با عشق» به کارگردانی امین پلنگی محصول کشور استرالیا و افغانستان جایزه محمد امین را دریافت کرد. امین پلنگی که فیلمساز جوان مقیم سیدنی است در اختتامیه دو بار روی سن آمد. یک بار در بخش بین‌المذاهب و یک بار در بخش محمد امین.

برای بخش معرفی داوران سینمای سعادت، یک تیزر پخش شد. ناصر تقوایی یکی از مهمترین چهره‌های این گروه به دلیل بیماری در مراسم حضور نداشت. هنگامی که تیزر معرفی داوران بخش اصلی جشنواره در سالن پخش شد، حاضران ناصر تقوایی و مجید مجیدی را بیش از دیگران مورد تشویق قرار دادند.

رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر تنها سخنران این مراسم بود. دبیر جشنواره سی و چهارم خطاب به حاضران گفت: سی و چهارمین جشنواره به لحظات آخر خود نزدیک می‌شود، وظیفه دارم از همه کسانی که کمک کردند که یک اتفاق ملی در خور نام ایران برپا شود، تشکر کنم. همه کسانی که ماه‌ها در کنار من بودند و ثابت کردند در ایران کار تیمی می‌توانیم انجام دهیم. از رئیس سازمان سینمایی و از همه مهم‌تر مردم و سینماگرهایی که آمدند و در جشنواره حضور داشتند و کمک کردند، متشکرم.

متاسفانه امروز استاد تقوایی به علت کسالت در میان ما نبودند

او در ادامه با اشاره به غیبت ناصر تقوایی در مراسم تاکید کرد: متاسفانه امروز استاد تقوایی به علت کسالت در میان ما نبودند، اما در این مدت کنار ما حضور داشتند و فیلم‌ها را با دقت تماشا کردند و به همین دلیل از او تشکر می‌کنم. فرد دیگری هم که جاییش خالی است و مطمئنم سال بعد کنار ما خواهد بود، عباس کیارستمی عزیز  است.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در ادامه اضافه کرد: امروز خوشحالیم جشنواره‌ای برگزار کردیم که نظم داشت و سعی کردیم به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. همین‌جا بر اساس مسئولیتی که به من محول شده است، به جشنواره جهانی سی و پنجم سلام می‌کنم. طی چند روز آینده حتماً جلسات جشنواره سال آینده را برگزار خواهیم کرد و سعی می‌کنیم کاستی‌های امسال را رفع کنیم و قول می‌دهیم سال آیند جشنواره‌ای بسیار باشکوه‌تر خواهیم داشت.

وحید اسفندیاری نیز در پایان گفت: از آیت‌الله محقق داماد و ناصر تقوایی که همه فیلم‌ها را دیدند و در جلسات داوری حضور داشتند، تشکر می‌کنم.

پس از پایان مراسم، گروه موسیقی روی سن رفت و قطعاتی اجرا شد و یکی از کوتاه‌ترین و موجزترین اختتامیه‌های سینمایی به پایان رسید.

پایان پیام

کد خبر : 17217 ساعت خبر : 8:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17217
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات