سهره‌های طلایی از اسارت آزاد شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طاهر بیرانوند رئیس اداره محیط زیست سراب دوره گفت: مقارن ساعت ۸ صبح پس از تعقیب و گریز موفق به دستگیری دو متخلف صید و زنده گیری پرندگان زینتی (سهره طلایی) در حومه شهر سراب دوره شده که از متخلفین تعداد ۵ قطعه سهره طلایی صید شده و یک رشته تور زنده‌گیری پرندگان کشف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

 لازم به ذکر است طبق آخرین مصوبه شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست جریمه هر قطعه سهره که از متخلفین کشف و ضبط می‌گردد ۲ میلیون ریال می‌باشد.

همچنین در صورت داشتن سابقه تخلف به حبس ۶ماه تا ۱سال متخلفین محکوم می‌گردند. از طبیعت‌دوستان دعوت می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰محیط زیست تماس حاصل فرمایید.

پایان پیام

شکار

شکار یا نخجیر کُشتن یا به چنگ آوردن موجودی زنده توسط موجود زندهٔ دیگر است. به کسی که شکار می‌کند نیز شکارچی، یا نخجیربان گویند. شکار جانوران توسط انسان برای تجارت شاملِ فروش پوست و مو، استخوان و عاج، گوشت و دیگر اجزای بدن یا برای تفریح (به اسم ورزش) انجام می‌شود.

شکار جرگه، که گاه در گذشته شکار قمرغه نامیده می‌شد، نوعی از شکار است که در آن مردم بسیاری نخجیر را احاطه نمایند تا حیوان به سمت شکارچی رانده شود. در هند به این نوع شکار هتهجوری گویند.

شکار جانوران خارج از فصل شکار و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیرمجاز محسوب می‌شود. شکارچی غیرمجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار آن‌ها می‌پردازد. شکارچی‌گری غیرمجاز از معضلات جوامع امروزی در سراسر جهان است و موجب قانون‌شکنی، آسیب به محیط زیست و نهایتاً آسیب به جوامع انسانی می‌شود

تا مهرماه ۱۳۹۶ خورشیدی صدونوزده محیط‌بان به‌هنگام انجام مسئولیت محیط‌بانی و در رویاروییِ مستقیم با شکارچیان غیرمجاز، جان خود را از دست داده‌اند.

 

کد خبر : 18239 ساعت خبر : 8:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18239
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات