شب باشکوه ارکستر سمفونیک تهران در شانگهای

ارکستر سمفونیک تهران شامگاه گذشته شبی باشکوه را در شانگهای چین رقم زد. شب باشکوه ارکستر سمفونیک تهران در شانگهای

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تالار هنرهای شرقی شانگهای شامگاه ۲۹ اردیبهشت میزبان تعداد قابل توجهی از علاقمندانی بود که برای تماشای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به این سالن دو هزار نفری آمده بودند.

در ابتدای برنامه کلیپی از معرفی فستیوال موسیقی بهاره شانگهای و همچنین ارکستر سمفونیک تهران پخش شد.

سپس در بخش اول کنسرت، ارکستر به رهبری فرهاد فخرالدینی به روی صحنه رفت و قطعات ابن سینا، شورآفرین، طرب انگیز، چهارمضراب چهارگاه (برای ویولن و ارکستر)، رنگ بیات شیراز، پایکوبان و به یاد جوانی ( برای ویولن و ارکستر) را اجرا کرد.

ارسلان کامکار و حبیب جدیری در این بخش به عنوان سولیست ارکستر را همراهی می‌کردند.

در بخش دوم، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان به روی صحنه رفت و به اجرای سمفونی نهم دوژاک پرداخت. نوازنده‌های ارکستر این سمفونی را در چهار موومان اجرا کردند.

ارسلان کامکار (کنسرت مایستر)، مازیار ظهیرالدینی ( کنسرت مایستر دوم)، رضا عالمی (نفر اول ویولن دو)، سهراب برهمندی (آلتو)، داود منادی (ویولن سل)، پورنگ پورشیرازی (کنتر بأس)، شهرام رکوعی (فلوت)، حسین تاجیک (ابوا)، حسین پور معین (کلارینت)، امیر حسین محمدیان (فاگوت)، علی ضرابی (ترومپت)، فرهاد شیخی (هورن)، بابک میردادیان (توبا)، محمود منتظم صدیقی (تیمپانی) و دیگر اعضای ارکستر در این بخش به هنر نمایی پرادختند.

همچنین پنج نوازنده چینی شامل سه نوازنده ویولن یک، یک نوازنده ویولن دو و یک نوازنده ترومپت در این بخش حضور داشتند.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی سفارت ایران در شانگهای، مسولین هنری و رسانه‌های کشور چین این کنسرت را از نزدیک تماشا می‌کردند.

در پایان اجرا فرهاد فخرالدینی و نصیر حیدریان با حضور بر روی صحنه مورد تقدیر مسئولین هنری کشور چین و تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

پایان پیام

شانگهای شهری

شانگهای شهری در چین است که با جمعیت ۲۴ میلیون نفری در سال ۲۰۱۸ پرجمعیت‌ترین شهر جهان به‌حساب می‌آید. این شهر یک مرکز اقتصادی جهانی است و بندر آن پرترددترین بندر کانتینری جهان به‌حساب می‌آید. شانگهای در دلتای رود یانگ تسه در جنوب پای رود یانگ‌تسه در میانهٔ انتهای شرقی خاک اصلی چین قرار دارد.

کد خبر : 18876 ساعت خبر : 1:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18876
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات