شیراز میراث بزرگ تاریخ است

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه گفت: شیراز شهر شعر، هنر، فرهنگ، ادب و تاریخ است و باید به جهانیان معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ماهر اونال در جریان سفر یک‌روزه خود به شیراز با بیان اینکه شیراز‌‌ همان خیالی بود که تصور می‌کردم، افزود: شیراز برای من یعنی حافظ و سعدی، یعنی شهر شعر و هنر و میراث بزرگ تاریخ.

وی ادامه داد: باید این شهر جهانی معرفی شود تا همه مردم دنیا شیراز را به خوبی بشناسند.

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه اضافه کرد: ضروری است مردم دنیا، روحانیت حافظ و فضای معنوی که در مجموعه فرهنگی حافظ وجود دارد را درک کنند و بشناسند و این شناخت تنها با تبلیغات می‌سر است.

اونال با اشاره به به اینکه حافظ حرف‌های بسیاری برای بشریت دارد، گفت: اشعار حافظ را باید تمامی جهانیان بشنوند و بخوانند و ترغیب شوند که به شیراز سفر کنند، چرا که شیراز شهر ادب و هنر و میراث بزرگ تاریخ است.

وی با بیان اینکه اولین بار است که به شیراز سفر می‌کنم ادامه داد: شیراز زیباست و امیدواریم پنجره این زیبایی به روی همه جهانیان بازگردد و گردشگری فرهنگی و هنری این شهر رونق بیشتری بگیرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه در ادامه با بیان اینکه مردم ترکیه که با فرهنگ و ادب و هنر سروکار دارند شیراز را نمی‌شناسند، افزود: امید است با بازاریابی و تبلیغات موثر، این شهر زیبا به تمامی مردم ترکیه معرفی شود تا آن‌ها نیز ترغیب و تشویق شوند که به شیراز سفر کنند.

وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه بین ایران و ترکیه در حوزه فرهنگ و گردشگری اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه مشترک، یکسری برنامه‌های فرهنگی و هنری و گردشگری در قالب هفته‌ها و روز‌ها در دو کشور برگزار خواهد شد که بی‌شک این برنامه‌ها به توسعه و رونق گردشگری کمک خواهد کرد.

وی همچنین بر لزوم توسعه پروازهای مستقیم از شهرهای ایران به خصوص شیراز به شهرهای گردشگری کشور ترکیه تاکید کرد و گفت: با فراهم شدن زیر ساخت‌های مناسب گردشگری و ارائه خدمات مناسب، بی‌تردید شیراز مقصد گردشگران ترکیه می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 18498 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18498
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات