لرستان بازاری بکر برای سرمایه‌گذاری خارجی

مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه‌گذاران هلندی، با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای رابطه خوبی با اروپا داریم، افزود: لرستان یکی از استان‌های دارای توانمندی اقتصادی بسیار بالایی است و این ظرفیت خوب اقتصادی موجب مقبولیت این استان برای سرمایه‌گذاران شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی با بیان اینکه تاکنون اروپایی‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری به لرستان آمده‌اند، اظهار کرد: با توجه به علاقمندی کشور هلند به کشاورزی و تولید گل، استان لرستان ظرفیت بسیار مناسبی برای این منظور دارد.

استاندار تصریح کرد: یکی از بزرگترین واحدهای کشت و صنعت در استان لرستان است و سرمایه‌گذار آن نیز یک فرد خارجی است.

وی اضافه کرد: برخی سرمایه‌گذاران هلندی هم اکنون با سرمایه‌گذار کشت و صنعت همکار شده و در زمینه تولید و ساخت گلخانه با این مجموعه همراهی و مشارکت دارند.

بازوند با تاکید بر اینکه هم اکنون لرستان بازار بکری برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی است، اظهار کرد: غیر از کشاورزی در زمینه توریسم هم جاذبه‌های خوبی در زمینه طبیعت، اکوتوریسم، تاریخی و… در استان وجود دارد که می‌تواند قابلیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

وی بیان کرد: آمادگی کامل داریم در صورتی‌که سرمایه‌گذاران خارجی قصد احداث واحدهای مناسب در حوزه گردشگری را داشته باشند به آنها کمک کنیم.

استاندار با اشاره به ظرفیتها و قابلیتهای مطلوب و گسترده لرستان در زمینه سرمایهگذاریهای اقتصادی، گفت: ویژگیهای منحصربه فرد و مطلوب اقتصادی موجود در لرستان به نحوی است که ریسک سرمایهگذاری در استان بسیار پایین و توجیه اقتصادی در حوزههای مختلف سرمایهگذاری بسیار بالاست.

بازوند، مهماننوازی و آمادگی مطلوب برای استقبال از سرمایهگذاران بخش خصوصی را از دیگر قابلیتهای این استان برشمرد و با بیان اینکه ما در زمینه ورزشی نیز آماده همکاری با علاقمندان خارجی هستیم، خاطرنشان کرد: مزیت دیگر استان فاصله کم آن از لحاظ مسافت با مرکز است که برای سرمایه‌گذاری می‌تواند یک فرصت عالی باشد.

بازوند افزود: داشتن خطوط ریلی، آزادراه و حمل و نقل هوایی، ارتباط لرستان با پایتخت کشور را تسهیل کرده و برای سرمایه‌گذاران خارجی ارتباط با این استان راحت است.

وی گفت: با توجه به قیمت کالاهای گلخانه‌ای و مزیت اقتصادی در این زمینه، استان علاقمند است در این خصوص با سرمایه‌گذاران هلندی با توجه به تجربه‌ای که دارند سرمایه‌گذاری و مشارکت کند.

مهندس بازوند افزود: امکان تهیه و تأمین مواد اولیه موردنیاز برای انجام انواع فعالیتهای تولیدی و صنعتی در بخشهای مختلف سرمایهگذاری در سطح استان، موجب کاهش هزینه تولید و سودآوری بهتر و بیشتر سرمایهگذاری اقتصادی در لرستان شده است.

پایان پیام

کد خبر : 17165 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17165
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات