مرمت برج آزادی چهارماه طول می‌کشد

احمد حکیمی‌پور رئیس کمیته فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران به همراه حمید محسنی شهردار منطقه ۹، علی امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران و غلامحسین شاه علی رئیس مجموعه برج آزادی صبح امروز از مراحل بازسازی و مرمت سطح میدان آزادی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیران و مسئولان برج آزادی، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر در ادامه بازدید نشستی با نمایندگان رسانه‌ها داشته و به شرح آخرین وضعیت برج آزادی در مسیر مرمت پرداختند.

در این نشست عنوان شد سنگ‌های نامرغوبی که از سوی فروشنده به پیمانکار مرمت ارسال شده بود، تعویض می‌شود و تا چهارماه آینده بازسازی سطح میدان به پایان خواهد رسید.

پایان پیام

برج آزادی

برج آزادی به مناسبت یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ساخته شد که به نام برج شهیاد آریامهر معروف بود و پس از انقلاب اسلامی به برج آزادی تغییر نام یافت. معماری شگفت‌انگیز این اثر باعث شده است که یکی از مهمترین جاهای دیدنی تهران به شمار آید. برج آزادی در سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. جالب است بدانید که در فاصله سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ تصویر برج روی اسکناس‌های ۲۰۰ ریالی ایران چاپ می‌شد.

محوطه زیرین برج به نگارخانه، سالن دانستنی‌ها، سالن ایران‌شناسی، موزه، کتابخانه و… اختصاص دارد. با توجه به تعداد زیاد سالن‌ها و موزه‌های طبقه زیرین برج می‌توان به این نتیجه رسید که کلیه فضاهای موجود طوری طراحی شده‌اند که بیشتر جنبه نمایشگاهی داشته باشند.
برج آزادی در میدان آزادی شهر تهران و در استان تهران قرار دارد. میدان آزادی از غرب به بزرگراه شهید لشگری، از شرق به خیابان آزادی، از جنوب به بزرگراه سعیدی و از شمال به بزرگراه جناح محدود می‌شود.

برج آزادی در نزدیکی یکی از مبادی ورودی و خروجی تهران قرار گرفته است که همه روزه مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری بسیاری از طریق آن صورت می‌گیرد. ضلع شمال‌غربی این میدان به ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس اختصاص دارد، در ضلع شمال شرقی ساختمان‌هایی با کاربری‌های اداری و تجاری و کیوسک‌های روزنامه فروشی، بلیط‌فروشی و غیره دیده می‌شود، در ضلع جنوب شرقی آن پارک المهدی و در ضلع جنوب غربی سازمان ملی نقشه‌برداری و محدوده فرودگاه مهرآباد قرار دارد.

کد خبر : 17029 ساعت خبر : 2:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17029
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات