وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل دو برابر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در حاشیه برگزاری نشست معاونان دانشجویی منطقه شش کشور که در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان برگزار شد اظهار داشت: وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در تهران هفت میلیون و۵۰۰ هزار تومان، در کلان شهر‌ها شش میلیون تومان و در شهرهای عادی چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است این میزان وام به دو برابر افزایش یابد.

 وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ با برنامه‌ریزی و سازماندهی که انجام شد به اهداف فرا‌تر هیئت امنا دست یافتیم افزود: دربحث درآمد اختصاصی ۱۴۰ میلیارد تومان نسبت به سال قبل درآمد بیشتری داشتیم و در بخش تسهیلات نیز به رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال قبل دست یافتیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان به رشد ۴۰۰ درصدی وام ویژه دانشجویان دکترا نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: وام شهریه دانشجویان نیز ۲۰۰ درصد نسبت به سال قبل رشد یافت و موفق شدیم ۲۰۵ میلیارد تومان تخصیص دهیم که سهم دولت از این تخصیص ۳۷ میلیارد تومان بود و مابقی از درآمد اختصاصی صندوق تامین شد که با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد دانشجویان ما شهریه‌پرداز هستند با این اقدام بخش زیادی از مشکلات دانشجویان مرتفع شد.

وی از همراهی و حمایت خوب نهادهای عمومی و خیرین از صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته خبرداد و افزود: طی تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشتیم به دانشجویانی که به بنیاد معرفی می‌شدند، وام بنیاد علوی به هر دانشجوی مجرد در هر ترم مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و متاهل ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد.

یزدان‌مهر حضور مؤثر‌تر نهادهای عمومی، غیر دولتی و مردمی و خیرین را برای خدمات‌رسانی بهتر به دانشجویان خواستار شد و گفت: در بحث تسهیلات سعی بر این است در چند حوزه دانشجویی به صورت قوی‌تر وارد شویم و خدمات موثرتری ارائه دهیم.

وی اصلاح و تجهیز خوابگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویی عنوان کرد و گفت: با توجه به بحث رتبه بندی خوابگاه‌ها سعی بر این است که خوابگاه قطب ۵ را که شرایط نامتناسبی برای اسکان دانشجو در آن حاکم است را به رتبه ۴ و ۳ ارتقا دهیم و دانشگاه‌ها را در ارتقا ی خوابگاه‌های رتبه ۴ و ۳ به رتبه‌های بالا‌تر همراهی و کمک کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دانشگاه کاشان را از دانشگاه‌های پیشرو در برنامه‌‌ریزی درست و استفاده از تمام ظرفیت‌ها به خصوص جذب نهادهای عمومی و خیرین و تقویت اعتبارات عمومی دانست و افزود: صندوق رفاه دانشجویان درسال گذشته حمایت‌هایی را در زمینه فعالیت‌های تجهیز خوابگاه‌ها، تجهیز مسکن و کمک به صندوق حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت و خیریه و نیکوکاری داشته است.

یزدان مهر به کاهش زمان پرداخت وام‌ها از سه ماه به ۲۷ روزاشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه کاشان زود‌تر از همه دانشگاه‌ها لیست را ارسال کرد برای اولین‌بار وام دانشجویان این دانشگاه در اسفند ماه پرداخت شد.

پایان پیام

کد خبر : 18126 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18126
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات