پارک‌های خصوصی علم و فناوری شکل می‌گیرند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که هم اینک ۳۸ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت دارند، گفت:این وزارتخانه به دنبال ایجاد پارک‌های خصوصی علم و فناوری در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر محمد فرهادی در جمع فعالان عرصه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استان فارس در محل پارک علم و فناوری این استان در شیراز اظهار داشت: متقاضیانی برای تأسیس پارک‌های خصوصی علم و فناوری درخواست خود را ارائه کرده‌اند و جهت‌گیری وزارت علوم برای تحقق این امر است.

وزیر علوم با بیان این که تبدیل دانش به ثروت مأموریت پارک‌های علم و فناوری است گفت:‌ از میان افزون بر دو هزار شرکت دانش بنیان، بیش از ۵۸۵ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور مستقر هستند.

دکتر فرهادی با اشاره به فعالیت مراکز مختلف رشد و فناوری در پارک‌های علم و فناوری گفت: از آنجا که همه علوم انسانی، تئوری نیست و بسیاری از علوم این حوزه کاربردی است و باید در محیط‌های صنعتی به کار گرفته شوند، از این رو،‌ نیازمند ایجاد مراکز رشد علوم انسانی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: تجاری‌سازی محصولات،‌ نیازمند به کارگیری علوم انسانی است و در صدد ایجاد این مراکز رشد هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با تاکید بر ضرورت تحقق دانشگاه‌های کارآفرین در کشور گفت:ارتباط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در کشور تسهیل خواهد شد.

وی افزود: کارگروه پژوهش و فناوری به زودی در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل می‌شود.

دکترفرهادی با تاکید بر زمینه‌سازی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: باید در مناقصه‌های دستگاه‌ها، اولویت به شرکت‌های دانش بنیان داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ثبت اختراع عقب هستیم و در سال ۹۴ افت نسبی داشته‌ایم، اظهار کرد: این همه کارفناورانه و خوب در کشور باید مراحل ثبت و تأسیس شرکت برای تحقق آنها طی شود.

دکترفرهادی از فعالیت‌های دانش بنیان به عنوان پایه و اساس تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: باید برای تأمین نیازهای کشور و حل مشکلات از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: بر این باور هستیم که دولت باید برای حمایت از فعالان عرصه علم و فناوری تسهیلات بگذارد و امکانات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد اما توقع داریم که شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای محققان و نخبگان فارس در عرصه فناوری، در جمع فعالان این عرصه حضور یافت.

گفتنی است دکترفرهادی در آغاز سفر به شیراز در چهارمین کنگره بین‌المللی کاشت حلزون شنوایی سخنرانی کرد.

 پایان پیام

کد خبر : 17396 ساعت خبر : 8:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=17396
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات