کنسرت خیریه کامکارها به‌مناسبت ٢۵ سالگی محک

گروه «کامکارها» ششم خردادماه به‌مناسبت ٢۵ سالگی مؤسسه‌ی خیریه‌ی محک روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، کامکارها که نخستین اجرای سال ۹۵ خود را به مؤسسه‌ی خیریه محک اختصاص داده، با اجرای «شادمانه‌ها» روی صحنه می‌رود تا ضمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، ۲۵ سال نیکوکاری مردم ایران در این سازمان مردم‌نهاد را جشن بگیرد.

همه‌ی عواید حاصل از این کنسرت به موسسه‌ی «محک» اهدا و صرف ارائه‌ی خدمات درمانی و رفاهی به کودکان مبتلا به سرطان می‌شود.

کنسرت ۲۵ سالگی «محک» ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه‌ی بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت www.84200.ir مراجعه کنند.

پایان پیام

تاریخچه محک

مؤسسهٔ خیریهٔ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (مَحَک) نام مؤسسه‌ای خیریه‌ای است که در سال ۱۳۷۰ با هدف اصلی حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها در تهران توسط سعیده قدس تأسیس شد . این مؤسسه به کودکانی که تا سقف ۱۶ سال سن دارند، کمک می‌کند. با وجود این که هستهٔ اصلی این مؤسسه در تهران واقع شده‌ است، ولی دایرهٔ خدمات‌رسانی این موسسه، تمامی نقاط کشور می باشد.

این مؤسسه با جلب مشارکت‌های مردمی اعم از کالا، خدمات، نقدی و دانش فنی اداره می‌شود.
ایدهٔ اولیهٔ تأسیس موسسه خیریه محک توسط سعیده قدس (بنیانگذار موسسه محک) با آگاهی از مشکلات کودکان مبتلا به سرطان به واسطهٔ بیماری فرزندش صورت گرفت. از همان ابتدا با گردهم آمدن گروهی از خیران داوطلب فعالیت محک در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی انجام می‌گرفت. همزمان با فعالیت‌های مددکاری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی مقدمات ثبت محک از سال ۱۳۶۸ آغاز شد.

بنیانگذاران اولیه بر این باور بودند که یک مؤسسه نمی‌تواند تنها با اتکا به شخص و یا گروه محدودی از یاوران این راه را طی کند، بنابراین در سال ۱۳۷۰ محک به ثبت رسید تا از امکانات خیرخواهانه گروه وسیع‌تری برای حمایت همه‌جانبه از کودکان مبتلا به سرطان بهره گیرد و دامنهٔ حمایت‌های خود را در سطح ایران گسترش دهد. مؤسسهٔ خیریهٔ حمایت از کودکان مبتلا به سرطان «محک» به‌عنوان یک سازمان غیردولتی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی در سال ۱۳۷۰ با شمارهٔ ۶۵۶۷ به ثبت رسید و از همان زمان فعالیت رسمی خود را جهت تسکین آلام کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آنان آغاز نمود.

کد خبر : 18151 ساعت خبر : 3:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18151
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات